Bekende personen en hun horloges - Deel IV

Moest ze haar nagels niet even groen (laten) lakken? :flushed:

3 likes

I know

Nergens

Iemand een idee welke vintage dit is? Euh, niet de persoon.

1 like

Is dat de buurman van 3 blokken verderop die op zondag stiekem zijn gras maait voordat hij op sandalen naar de kerk gaat?
Zo ja, dan ken ik hem niet. Het horloge overigens ook niet.

1 like

Dat is geen vintage. Inzoomen is moeilijk met deze scherpte, maar die wijzers en details op de wijzerplaat zien er vrij Chinees uit, zonder daar een oordeel aan te hangen.

1 like

Toch een poging:
Lebeau-Courally L’Archiduc ?

Ik denk niet dat Marc Coucke zelf zijn gras maait. Daarvoor is zijn domein te groot.

2 likes

Zou heel goed kunnen. Hoog China gehalte.

Dat kan het zijn. Het merk Lebeau-Courally is van een goede vriend van hem.

1 like

Moest toch even Googlen. :grimacing:

Dan eerder deze kleur trouwens:

2 likes

Gelet op de onderste subdial is het geen van beide. Om de pols van die kerel lijkt daar een soort tandwiel-vorm in te zitten…

Dit merk heeft trouwens mooie exemplaren.

2 likes

Waar is die pollepel aan de linkerkant goed voor?

11 likes

Is daar ook beeldmateriaal van?

4 likes

De merknaam op YOUTUBE invoeren.

Ik dacht dat daarmee de gesloten achterkant open kan, zodat daarmee het uurwerk (achter glas) zichtbaar is :nerd_face:

2 likes

Het merk heeft een sterke aanhang binnen het jachtmilieu. Mij vader heeft dat ook ooit eens laten vallen, en hij kent niks nul de ballen van horloges. Die pollepel moet geïnspireerd zijn op de grendel om een tweeloop te openen.

1 like

Ah ja, dat zal hem zijn. Dan snap ik de waarde voor de liefhebber, hoewel ik zelf het geen elegante toevoeging vind.

2 likes

Zit Café Kockelman terug te kijken, waarin o.a. Alexander Pechtold aan tafel zit. Hij heeft een vintage horloge om. Maar kan niet goed zien wat.

Op een oudere foto draagt hij ook een vintage. Weet niet of dit dezelfde is en kan het nog steeds niet goed identificeren.
image

1 like