Bekende personen en hun horloges

Why?

:flushed:

1 like

Volgende keer ook de achterzijde van de AP eens bekijken als je de kans heb :wink:

Hoe doe jij dat met die afgesneden tegeltjes?
Ik vind het zo moeilijk daar een concrete waarde aan toe te kennen… Is het een halve of een derde? En het komt dan eigenlijk nooit mooi uit…
Mooi betekent in mijn geval een even getal en bij voorkeur een veelvoud van vier.
Soms probeer ik dan twee (of meer) gesneden tegels te zoeken, die samen een hele vormen. Maar ook dat is vaak onmogelijk.
Mijn idee: kies (of maak) tegels die exact de oppervlakte van een dergelijk vloer en/of wand kunnen vullen, zonder snijverlies.

4 likes

Dave, dank je wel voor het vraagstuk. Wat je aangeeft kan inderdaad een dilemma zijn. Bij mij is het afhankelijk van welk ‘huppeltje’ ik die dag aanhoud. Als ik de 1-niks-1 aanhoud, dan telt een half of 1/3 tegeltje als ‘hele tegel’ of als ‘landingstegel’.
Dus stel ik begin in de bovenste linkerhoek van een vlak, dan ‘sta’ ik oo die tegel, ik sla er 1 over en dan ‘sta’ ik op de volgende. Zo ga ik door tot het vlak vol is en moet ik weer uitkomen op het tegeltje waar ik begon.
Maar goed, ik doe dit dan ook met schroefjes, zebra strepen, een kam, eigenlijk alles met zichzelf repeterende vormen. Dit is natuurlijk totaal niet vermoeiend en iedereen begrijp prima dat ik volkomen ‘normaal’ ben. Aan de andere kant peuter ik niet in mijn neus, niet dat dat ergens mee te maken heeft, maar ik wilde het wel even kwijt nu we elkaar toch zo goed aan het helpen zijn.

5 likes

bij voorkeur een veelvoud van vier

Ik heb al zo lang ik kan herinneren tics met het getal 5. En mijn voet moet met rechts en links op dezelfde manier op een stoeptegel landen. Als dat niet lukt corrigeer ik het een (paar) tegel(s) verder. Waren tijden waarin ik er gestoord van werd maar sinds een aantal jaren kan ik het gelukkig beheersen en er genoegen mee nemen als ik in een reeks tegels een tegel over heb geslagen (thank fft)

1 like

ZO herkenbaar :joy:
Ik mag niet lachen en ik lach je toe, niet uit, maar het is voor mij super herkenbaar.

Had je ook wel eens dst je de ‘misstappen’ optelt en dat je dan voordat je aankomt waar je moet zijn, zonder dat het echt opvalt, snel even goed maakt wat je miste? 3 achter elkaar ofzo?
Ik wel namelijk
Nu niet meer, vroeger was het erger.

1 like

Precies dat dan. De enige manier in mijn opinie. Je kunt onmogelijk terug om het opnieuw te doen. Dan maar een hupje, een paar kleinere stappen of zelfs eerst er voorbij om met een boogje alsnog op plaats van bestemming aankomen, als het maar uitkomt.

Overigens, het tellen van een afgesneden tegel als een hele, is mij nog nooit gelukt (en kan ik mij ook nog niets bij voorstellen).

Patronen, orde, evenwicht; alles moet op een of andere manier kloppen. Hoe vaak ik in huis wel niet iets net even ‘recht’ leg omdat iemand anders (in totaal 7 personen in huis) het anders heeft gedaan…

2 likes

Ik ken iemand die werkt in een parfumerie die ‘het’ ook heeft. De parfums staan daar als tester vaak netjes geordend met de flesjes recht, de etiketten naar voren en eventueel de doppen ook uitgelijnd. Als ik langskom en hij is bezig met een andere klant, dan wil ik weleens alle flesjes 1 voor 1 ‘verkeerd’ zetten of een milimeter verschuiven. Dan kijk ik hem aan terwijl hij met de klant bezig is en ik zie hem rood aanlopen. Op een gegeven moment klapt ie uit elkaar. Prachtig om te zien.
Ik help hem natuurlijk wel weer alles recht te zetten later.

6 likes

Oh oh ik voel hem al aankomen.
Maar het maakt mij wel blij. (Ik schaam me diep☺️)

“Tease”

It all makes sense now :grin:

3 likes

Jezus, dit is inderdaad een lelijk horloge. Er lijkt niets goeds aan te zitten.

Mocht ik Mike ooit tegenkomen zal ik het hem melden.:+1:

4 likes

Welk opvallend klokje draagt schaatser Kjeld Nuis hier?

3 likes

Two tone Daytona.

2 likes

Drink mi fooking whiskey

Dit ziet er beter uit, zusje van verstappen

16 likes

Heeft Gers Pardoel hier nou een gouden Day Date om?

6 likes

Denk het wel.

Wat doet die jongen tegenwoordig eigenlijk, one day fly

In België komt hij vaak op tv. Ik denk dat we die gewisseld hebben voor Evi Hanssen. Met cash up van Nederland uiteraard.

33 likes