Belgen/Nederlanders en interesse in opleiding horlogemaker?

Niet alleen krijgen ze het niet in orde, ze zijn nog duur ook.

Ik bestel wel lekker ergens anders… al kom je nooit te weten wat je juist nodig hebt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bekkevoort is op een kwartiertje van thuis :smiley:

1 like

Eerste kennismaking zit er op…

Het beloofd een leuke opleiding te worden.

Kijk uit naar volgende les!

4 likes

En hier het echte begin van de lessen…

Het demonteren en monteren van een zakhorloge handopwinder ( Chinese kloon van ETA )

Valt op zich heel goed mee, dit stelt nog niet veel voor…

9 likes

Veel succes met de opleiding!
Was hier 3 jaar geleden ook gestart maar na 1 jaar al moeten stoppen wegen professionele redenen…

Heb 1 jaar moederziel alleen vanuit Leuven gereden, bij jullie zal het we amuzanter zijn!

Groeten,

Kloks

3 likes

Hey, jammer dat je de opleiding hebt moeten staken.

Ik en @Westate rijden samen en dat maakt de rit van 45 min inderdaad een stuk aangenamer.

2 likes

Gisteren werd het al iets moeilijker om de taak correct uit te voeren…

Het smeren van de anker paletten.

Parkingson is niet bevorderend voor het uitvoeren van de taak onder de microscoop.

Je moet dus smeren vooraan op de ankersteen, op het kleinste vlakje, niet er boven op smeren. :zipper_mouth_face:

En het resultaat moet het volgende zijn:

1 like

Geen epilame leren te gebruiken ? :wink:
Misschien pas later…

OP betekent hier ?! ------->> Oude Paardenwagen, zogezegd ?? @CoronetTime

Ofwel: * Paard en wagen (= Paardenwagen, maar dan aan elkaar getypt) ??

              ??????
              🤗 😅

Oyster Perpetual - De ultieme Oyster - Rolex
https://www.rolex.com › Home › De collectie
Ontdek de Oyster Perpetual, de Oyster in zijn meest zuivere vorm, die duidelijk en nauwkeurig de tijd weergeeft.

Cursisten van de 3-jarige Horlogemakersopleiding van Syntra mogen het eerste jaar geen Epilame gebruiken.
Eerst moet men de ‘old skool’ en veel moeilijkere wijze van olie geven zich eigen maken.
Volgens de docenten een goede oefening in precisie en beheersing van de oliegever.
In het tweede jaar wordt gestart met Epi.

2 likes

Als er een les daarover komt zou het leuk zijn hier een samenvatting te kunnen lezen :wink:

Hoe zijn de ervaringen nu van de cursisten? start binnenkort weer,heb wel interesse…

1 like

Ik heb me ook ingeschreven. Je zult er snel bij moeten zijn want het aantal plaatsen is beperkt!

1 like

Ervaringen…

Corona he… veel lessen niet doorgegaan.

tsja balen idd, hoe wordt het dan ingehaald? De lessen die je gehad hebt qua moeilijkheidsgraad?

We hebben geluk gehad dat 99% van de klas redelijk snel mee was, het niveau van cursisten is redelijk hoog dus een herhaling voor het examen was voldoende.

En we krijgen les tot en met 9 juli.

heeft vrijwel een ieder dan een achtergrond met het herstellen van horloges, of kun je ook van een nulpunt af beginnen…?

Neen, niemand denk ik.

Maar eerste jaar valt goed mee… en de meeste zijn gemotiveerd en prullen thuis dan voor de hobby verder.

Zie mijn topics over opknappen horloges.

Ik woon daar nu al 10 jaar.
Dus … als ik eentje moet laten smeren bel ik je even op ? :grin: