Bell & Ross BR-05 Chrono

Ik vind op de een of andere manier dat Bell & Ross een beetje doordraait en te ver van hun roots komen te staan…

De echte vierkante ‘military’ horloges vond ik altijd wel tof en uniek!

1 like

Het is inderdaad wel uniek met een eigen gezicht en design. dat moet ik ze wel nageven.

Wel grappig, zou ik hem kopen? Nooit.

Door hun nogal uitgesproken modellen vind ik dat juist niet, maar mij spreekt het op een paar uitzonderingen ( juist de ronde horloges ) niet zo aan. Qua marketing lijkt Nederland geen land waar men de focus op heeft, hier in Eindhoven was in het verleden een juwelier die ze verkocht maar dat doen ze tegenwoordig niet meer.

1 like

Ik vind hem wel mooi. Ik kan het wel waarderen wanneer een merk zijn eigen “design language” heeft. In dit geval de vierkante kast die wel typisch bij het merk hoort.

De geïntegreerde stalen band doet daarentegen misschien wel te veel aan de nautilus denken. Vooral omdat die ook een soortgelijk vierkant-achtig ontwerp heeft. En dan met name de Nautilus chronograaf. Ook vanwege de crownguards en platte “paddle” pushers. Daarmee gaat het voor mijn gevoel net voorbij de grens van inspiratie naar imitatie.

het geld geef ik er niet aan, maar geef je hem aan mij, gaat hij ook niet weg :smiley:

Nou, zulke vierkante bakken zijn niet bepaald dik gezaaid hoor. Eigenlijk zou je in vergelijking met Bell & Ross horloges kunnen zeggen dat alles wat een ronde kast maakt 13 in een dozijn is.

Want zeg nou zelf, hoeveel merken doen dit:

En hoeveel merken doen dit:

Allebei zijn ze geïnspireerd op dezelfde cockpit-metertjes, als ik zo eens door m’n wimpers naar beide horloges kijk, maarrrrrr…

Da’s heel erg dezelfde vormtaal, ook al is het in detail anders gedaan. Veruit de meeste explorer / sport horloges tussen 1930 en nu zijn allemaal rond met opgelegde cijfers om iets van sportiviteit te demonstreren. Ook de Seamaster 600 uit het NA topic wat hier op dit moment rondgaat:

Het probleem van Bell & Ross is niet dat ze dertien in een dozijn zijn, maar veel eerder dat ze zo hard tegen de norm verstoten dat ze naar mijn smaak niet klassiek mooi zijn.

Laten we eerlijk zijn, mij schieten maar vier ontwerpen te binnen die zo brutalistisch vierkant zijn:

En ja, Bell & Ross horloges zijn dan de vierde.

Het is dus eerder een soort “vier uit een miljard” merk.

5 likes

Het is een prachtig horloge.
Zou m graag op rubber willen zien ipv op staal.

En vwbt dat merken waar het op lijkt benoemen: alsjeblieft zeg, get a life. Wat een totaal irrelevante onzin.

En vwbt de crownguards, op een chrono, deze beschermen alleen de kroon maar niet de pushers.
Een pusherguard icm crownguard zou functioneel zijn, nu is het een beetje ‘half’.
Je ziet het vaker bij chrono’s.

Niks mis mee, hooguit een beetje te netjes voor een “instrument” horloge. De mijne is meer tool watch

2 likes

Blijf het toffe horloges vinden. Hoop er ooit nog eentje te kunnen scoren.

Deze is wel beter te pruimen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik zou dan voor deze gaan

1 like

Hij zal het niet hebben over of de horloges een eigen gezicht hebben, maar of het merk een hoog ‘kijk mij eens’ gehalte heeft. ‘Merkbeleving’ noemt hij dat.

5 likes

Ahhhhhh… Sorry. Ik had dat verkeerd begrepen, ik dacht dat ie het over iets concreets als ontwerp had. :rofl:

1 like

Ik vind ze wel gaaf…zeker na het zien van wat echte beelden zoals hier:
https://www.instagram.com/p/CGraFhUnjZD/?igshid=fk5z6ud7j4q0

1 like

Jammer, ik heb geen instagram.

Ik ook niet, wel kan je gewoon de filmpjes en foto’s zien (zoals in de bovenstaande link). De gepolijste delen vielen me daar wel wat tegen om eerlijk te zijn.

ik vind B&R gaaf. heb zelf een oudje, maar zou wel zo’n vierkante willen hebben. ik vind ze alleen erg overpriced voor een leuk design met een standaard uurwerkje erin.


die wil ik wel