Beschadigingen band

Dan kun je natuurlijk net zo goed eerst ermee kloten…

Los daarvan, dit soort krasjes krijgt de nieuwe band ook weer, dus gewoon handig om ze minstens een beetje te kunnen verdoezelen.

2 likes

Wat een onzin tip. Het kan idd lelijker worden maar je moet wel enorm onhandig zijn als geen bandje kan brushen. Lekker makkelijk om gelijk een nieuwe te kopen.

Als het je enorm stoort is het prima zelf te doen. Al zou ik persoonlijk nooit Scotchbrite of een schuurspons gebruiken. En alleen de structuur terug brengen en de diepere krassen laten zitten.

Maar je horloge is nog vrij nieuw ik zou er lekker vanaf blijven de krassen komen toch wel weer. Voor je het weet zit je elk weekend je band te brushen en daar word hij idd niet beter van.

7 likes

Ok, schuurpapier gebruik je eventueel alleen als je vrij diepe krassen hebt!

Rest ist eigenlijk al gezegd!

2 likes

Wat duurder, maar werken ook heel fijn.

https://www.cousinsuk.com/product/blocks-bergeon

2 likes

Ik heb 'n tool om 'n band op te spannen en te bewerken, omdat ik vaak vintage banden opknap en/of repareer, hoort daar ook 'n nieuwe finish bij.

Ik kwam soortgelijke tegen op internet, echter deze functioneerde niet en was ook al snel kapot, dus maar ff 'n nieuwe getekend en geprint.

Tool komt van 3D printer en er passen banden op 22 mm breed op, met een lengte van ca. 20 cm.

2 likes

Stuur maar een p.m, ik doe het kosteloos op de juiste manier voor je.

6 likes

De lugs hier ook met rode scotchbrite gedaan werkt top maar hou alles gewoon recht en neem je tijd.

Kruidvat blokvijl did the job. Klik en vergroot :mag_right:

IMG_3879

4 likes

Het probleem met bovenstaand methodes is dat je het niet moet borstelen, maar moet schuren. Borstel geeft allemaal korte kleine krasjes en daarom zie je vaak een schuurband machine staan.

1 like