Bespreken Thema “Herfst”

Vind toch ook de foto’s van @Honey_Badger, @vintage4all en @malus65 erg mooi!

3 likes

Hele mooie foto. :thumbsup:

Volgende thema: Helden op sokken. :grin:

2 likes

Deze 2 komen wel in de buurt dan :slight_smile:
Heb er alleen geen horloge bij gelegd…

6 likes

Je maakt mooie foto’s !:camera_flash:

Hoeveel is er aan jouw foto’s gesleuteld in LR en FS?

Soms veel, maar meestal heel weinig.
Vaak is het een beetje de helderheid omhoog gooien. Ruisfilter eroverheen. Beetje scherper maken en wat met het licht en of schaduw spelen. Maar weinig ingrijpende dingen.

Zoiets als dit:

Naar

Is natuurlijk duidelijk :slight_smile:

Maar de kunst is eigenlijk om het zo te doen dat je het niet ziet.
Ga er maar vanuit dat bijna iedere fotograaf (flink) shopt aan z’n fotos. Zolang het eindreslutaat maar zo is dat het mooi gevonden wordt. Daar gaat het volgens mij om.

Lightroom is een must voor de fotograaf.

Het is overigens duidelijk te zien dat je je jochie in die woonkamer geshopt hebt (knap,want die paar letters in het origineel is een stuk simpeler)

2 likes

Ja bij dat plaatje is het nogal duidelijk.
Een van de foto’s hieronder is ook geshopt. De andere alleen lightroom. Zie jij welke geshopt is??

1 like

Nope en ik ga niet eens raden…doe je knap.

1 like

Ok is dit echt of geshopt…

3 likes

Trucage

1 like

ik denk dat die kikkerfoto geshopt is, want bij zo’n macrofoto moet je als fotograaf dichtbij gestaan hebben, en dat gaat die kikker niet afwachten,
die vliegt gelijk een halve meter de lucht in, tenzij hij sterallures had

Rauw uit de camera en barstens vol met fouten zoals vuil op de sensor en veel te hoge iso stand.
Enkel door LG om van Raw naar JPeg te coverteren.

En toch heeft hij wel wat.

hij is fijn… maar waar is de klok?

De kikker is gewoon écht lekker. De foto ook :slight_smile:

Suriname, binnenland aan de rivier. Wel flink aan hooglichten en schaduwen moeten trekken… Het horloge ligt ergens in de bossage…

3 likes

Dat is geen macro ik denk eerder met een 50mm 1.8?

Denk de laatste. Vogels misschien erin geshopt?

Deze is ook wel grappig…
Foto heb ik niet gemaakt… is van een collega die graag foto’s maakte.

Hij had een foto van z’n hond die naar het gras keek… want hij zag een vliegje (ofzo). Dat was voor hem heel bijzonder. Alleen qua foto voegt dat niets toe. Ik heb hem toen een handje geholpen door het wat specialer te maken.

Toen hij de foto op z’n Facebook had gezet en iedereen vol lof was over zijn foto(skills) durfde ie niet meer te zeggen dat de foto nep was…

:joy_cat:

3 likes