Beste duikhorloge onder de 600 euro?

De classic dive watch!

Haliis seaforth 40mm!

11 likes

Mooi die Halios! geef maar een gil als je die wilt flippen

Ik heb ze overwogen destijds (uiteindelijk uitgekomen bij een CW Trident pro maar dat terzijde) maar ik was er niet van onder de indruk om heel eerlijk te zijn.

Als ze op het prijs punt van de Steinhart hadden gezeten ik maar de Davosa Ternos begint nieuw rond de 700, een vergelijkbare Steinhart heb je voor pak hem beet de helft.

Zou je nog voor historie e.d. kunnen pleiten maar daar is vandaag de dag ook niet echt meer sprake van bij Davosa.

1 like

Prachtig horloge!

Zit zelf mega in dubio welke duiker ik wil halen. Deze Steinhart vind ik fantastisch, maar een Lorier Hydra (komt pas weer in de zomer) lijkt mij ook wel wat… of misschien toch wel een Dan Henry 1970… of toch een Squale medium 36mm… keuzes, keuzes…

1 like

Is dit de 39mm ceramisch ?

1 like

Yep

2 likes

Ja ik weet het niet. Ik had juist bij de steinhart het idee dat ie zo goedkoop aanvoelt. Tsja ieder zijn smaak he…

Same here! Seaforth staat op m’n shortlist.

600 USD bij Gnomon, inclusief verzenden, exclusief importkosten.

5 likes

Klopt. Ik bedoel overigens niet dat het een slecht horloge is, alleen vond ik hem Qua prijs niet interessant ten opzichte van de Steinhart. Beide een hommage met een 2824 binnenin, dan zou je voor dat geld mogen verwachten dat de Ternos ook veel beter afgewerkt zou zijn maar dat viel me toen mee / tegen ten opzichte van de Steinhart.

Uiteindelijk heb ik ze beiden links laten liggen en ben ik voor de Christopher Ward C60 Trident Pro gegaan, met een korting (die regelmatig voorbij komt dus lang wachten hoef je nooit) had ik hem voor pak hem beet 835 euro en voor dat geld vind je weinig beters onder de 1000 euro.

Het enige aan de Christopher Ward waar de meningen nogal over verdeeld zijn is het logo op de wijzerplaat. Sommigen vinden het mooi, maar minstens net zoveel die er oprispingen van krijgen… moet je van houden dus ;-).

Andere optie voor de topicstarter, kijk eens bij Yema. Hebben ook mooie suikers en als het geen automaat hoeft te zijn kan het zelfs ruim onder de 600 euro.

2 likes

Ach ja dat 2824-2 uurwerk heb je ook in nog veel duurdere horloges (bijv. oris is wel sellita maar vergelijkbaar), dus ja ik vraag me altijd af hoe reĆ«el die prijzen überhaupt zijn… Wat betreft de Chr Ward knap ikzelf idd ook af op het logo en wijzerplaat in het algemeen. Zou hem wel eerder kopen dan de steinhart sowieso.

1 like

Iedereen heeft een goede tool/beater nodig, en los van of jij hem daarvoor gaat gebruiken, bij deze druipt dat uit de poriën 🄰

De sun wordt vergeten :wink:

1 like

Deze

1 like

Je kunt over de Orient Kamasu beginnen, maar ik vind de Mini Turtle waanzinnig voor 240 ball’n van de eGlobal.

Ik bedoel, kijk dan eens naar die wijzers en plaat:

Nee, dat was meneer Blancpain met meneer Maloubier voor het testen. :slight_smile: Wat @RLS al zei, dus.

Ik zie ook veel mods. Dus voor de vorm ook nog maar even een SKX in maagdelijke staat, zodat we niet vergeten hoe die er ook alweer uit zien:

Wat wel grappig is is dat ik in 2015 aan het kijken was naar duikhorloges. Mijn eerste duik-aankoop was geen SKX, maar een witte Stargate:

Indertijd kwam je, als je dezelfde vraag stelde als TS, bij de volgende horloges uit:

• Squale 1521 tweedehands
  • Iets van Seiko (Sumo, Stargate, SKX, Monster)
  • Certina DS Action
  • Hommages a la Steinhart of de Squale 1545
  • Iets van Orient

Het is leuk om te zien dat er in de tussenliggende vijf jaar geen reet veranderd is. :slight_smile: :slight_smile:

7 likes

Hahaha ,ja klopt helemaal.

2 likes

Tadaaaaa! :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Zie ik zo die hierboven komt van eGlobalcentral :wink:

Jep de mijne ook 243 euro :grin::+1: beetje duurder als de skx en beter dan de 5kx. Yeah!!

1 like