Bezel en nato advies gevraagd voor Vostok

https://vostokamphibia.com/100-best-vostok-amphibia-mod-watches/

Wellicht ken je deze al, je kan er inspiratie genoeg op doen in elk geval.

2 likes

Bedankt!
Ja, had die site inderdaad wel eens gezien,maar zal ook deze nogmaals aan een nader onderzoek onderwerpen!

Edit: Een mod van de mijne:


Ja,het is mooi, maar word er niet meteen wild van,is wel heel degelijk en past goud bij iemand met een oude Jaguar. Mag van mij wel ietsiepietsie spannender.

7 likes

Een mooie messing bezel en andere band doen het misschien beter bij de plast dan goud.
Zoiets of bijvoorbeeld.

1 like

Misschien ook een andere kroon? Wordt hij een tikje stoerder door.

Echt superkut zelfs :rofl:
Daarom heb ik er 3. Want zo ben ik.

Made my day :sunglasses:

@JanDoedel Ik kan je in ieder geval aanraden eens te kijken op https://one-second-closer.com/shop/category/vostok-boctok/. Hij maakt alles zelf en van hoge kwaliteit, vooral de bezels (inserts niet per se) en wijzers. Ik zie dat hij nu maar twee bezels heeft staan, dat is redelijk bedroevend, maar je kun hem per mail, insta of facebook wel vragen wat er allemaal nog aan komt. Normaal heeft hij veel meer. In deze bezels passen SKX inserts dus ruimte keus. Wijzers vervangen is wel meer werk, maar kijk eens rond op zijn site daarvoor.

Een andere is https://murphymanufacturing.com/factory_store.html, voor een bezel waar eveneens een SKX insert in past, of anders een stalen zonder insert mocht dat je ding zijn. Wat prijzig en er komt verzending vanuit VS bij (en misschien douanekosten).

Als je een nato wilt kunt je ook op strps.nl kijken, mooie kwaliteit. En anders de forumsponsor of een andere NL nato verkoper, Cheapestnatostraps heet niet voor niets zo :slight_smile:

Ik vind de wijzerplaat zelf wat lastig combineren met een insert en nato eerlijk gezegd… ik denk ook niet dat de plaat staat bij een messing bezel zoals hierboven staat. De foto van de top 100 mods die je plaatste is op zich wel geslaagd. Kast is wel mat gemaakt (bead of sand blasted ofzo?) en de bezel vind je op https://www.vostok-poljot.com/custom_bezels/bob. Ik ken die site verder niet, maar er is dus meer te vinden dan alleen op eBay.

Gezien de zwarte wijzers denk ik dat je toch snel uit komt op een (mat)zwarte bezel, misschien vind je hier wel iets tussen: https://www.dlwwatches.com/collections/ceramic-bezel-inserts, bijvoorbeeld die Sub Carbon 007. Misschien is het gaaf om ook je kast te matteren. En op je mod foto staat de leren band misschien wel beter dan een nato… verdere inspiratie als dat heb ik even niet bij dit horloge…

Foto van mijn drie Vostoks:

Succes! En bij vragen ben ik altijd bereid om mee te denken :+1:

12 likes

Wow, hartelijk dank voor tips en inspiratie. Zelf had ik dagaz oid ook al op de radar staan. Zal tzt eens een paar uur vrijmaken en alles doornemen. Maar keramisch mat zwart houd ik zeker in mn achterhoofd!
Jouw amphibias zijn echt schitterend, die Scubadude helemaal! Neem je ze ook mee onder water?

1 like

Ook een bekende, zo zijn er nog wel meer :+1:

Dankjewel! Uhm nee ik kom niet zo vaak onder water, en als ik dat doe is het liever met een G-shock waarvan het me niet uit maakt hoe dit eruit ziet :slight_smile: De Vostoks zouden prima waterdicht moeten zijn verder hoor, dat wel.

Kijk eens bij de fabriek zelf, zit vast iets tussen:
www.chistopolcity.com

Op zo’n ‘rammel Rus’ heurt natuurlijk een Russische bezel.
En de bezels kosten daar zo’n 5 euro, een schijntje van de
aftermarket bezels.

Mijn rammel Rus:

Amphibia nato zwrt

Een Amphibia 100 met een zgn. 1967 bezel

3 likes

Misschien niet spannend, maar ik vind m geweldig.

1 like

Ja, eigenlijk heb je gelijk, maar wat ze momenteel te koop hebben aan bezels is niet best.
Dan kan ik nog beter zelf een blikje nat kattenvoer pakken en op maat knippen met een botte,roestige schaar.

3 likes

Nou @drex is dat even mooie feedback op je foto of niet :joy:

2 likes

Deze insert vind ik net iets strakker dan jouw suggestie, maar deze zal wel niet passen (turtle reissue bezel):

De SKX stealth lijkt vrij beroerd afgewerkt?

Qua bezel ben ik nog niet veel spannendste tegengekomen. Evt sloop ik de insert uit m’n huidige bezel, is ook een SKX bezel.

Qua straps zat ik dan te denken aan:
Seatbelt_nato_black_and_gray_cheapest_nato_straps-1_large
maar dat grijze streepje is misschien wel net te subtiel en saai.

Deze kan volgens mij ook:
afbeelding

of deze:
afbeelding
(de strap met wit was niet zo mooi)

Al dat glimmende staal poets ik er wel af met schuurpapier ofzo, evt een daagje mee in de zandbak en alle glans is wel verloren.

Hmm, nu ik het zo zie, denk ik dat zwart/koffie het wint qua straps, die zou er zelfs nu al op kunnen.
Qua insert ben ik er nog niet helemaal over uit.

Mooie insert inderdaad! Prima optie. Tweede bandje matcht mogelijk goed met de wijzerplaat. Ben benieuwd!

daar hoef ik me geen zorgen over te maken?

uhh sorry dat weet ik niet, maar bedoelde dat die stijl mooi is.
@HanDavinci weet dat waarschijnlijk wel.

1 like

Een SKX insert is kleiner dan een Turtle insert, die zijn niet uit te wisselen.

Wat de kwaliteit betreft is Damien wel consistent :ok_hand:

2 likes

Ach, maakt niet uit.
Wij weten wat voor bulldozers die Amphibia’s zijn :wink:

Ik ga dit weekend op een bike-survival tocht en wat gaat er dan om?
Juist de Rus :+1:

Gr.

4 likes

Juistem!

En als deze meneer over vier jaar Europa binnenvalt
source
zijn wij verzekerd van een mooie positie in zijn nieuwe democratische regering

1 like

Ha ha, ik overweeg momenteel een cursus Russisch. Ook handig met die handelaren. :wink:
(Jullie weten dat “deze meneer” zijn horloges rechts draagt? )

2 likes

Ik wist het niet, maar ik vermoed @Motormuis wel met z’n subdelta’s :wink:

2 likes