Bijna kerst, wat is je ultieme dress horloge 😘

Toch wel deze

23 likes

Prachtig horloge!

1 like

Deze :blush:

7 likes

Precies dit.

Mee eens. Ik denk dat de meesten hier het ook eens zijn dat het allergrootste gedeelte van de horloge hier geen dress horloges zijn :joy:

2 likes

Deze had ik net gekocht om op een pak te dragen, maar 'k weet niet of ik een pak ga dragen met kerst dit jaar,

Mocht het niet zo’n kleine horloge zijn, dan zou ik deze van mijn vader dragen,

6 likes

zou ik zeker doen …

Of deze, bij zwart?

5 likes

Tenue de Ville tijdens het kerstdiner? :slight_smile: Schande.

Ik weet wel zeker dat ik geen pak ga dragen met kerst……
Dit horloge, verder netjes gekleed, maar een pak in familiekring vind ik echt zwaar overdreven. Ik ben ook niet zo van de kostuums (ouwe hippie……)

3 likes

AAGH! Hier krijg ik het dus van. Prachtige zwarte dial, subtiele texture die het net dat tikkeltje extra geeft, opgelegde indices ipv geprint, compacte case, dun, datum aan kleur wijzerplaat aangepast, … en dan zetten ze de datum schuin tussen de 4 en 5. De kerstman brengt dit jaar een pak rammel voor de designer hiervan.

/einde geklaag Geniet ervan deze kerst :slight_smile:

Prachtig, een variant hiervan komt één dezer dagen hier thuis ook aan :partying_face:

1 like

Dit is feitelijk onjuist.

Een dresswatch bestaat wel degelijk.

Wat ik schrijf is het volgende.

Dus een dresswatch tijdens kerst. De kleding keuze laat ik in het midden.

3 likes

Er zijn op dit forum net zo veel meningen over wat netjes is als er actieve leden zijn. Zoveel is zeker.

Maar wat is een gekleefde gelegenheid? Klinkt als een goed feest.

1 like

Alsof een stalen Tank geen dresswatch is.

Heb je trouwens dat horween bandje al binnen voor de Santos?

3 likes

Daar waren kwaliteitsproblemen mee. En Delugs heeft wat moeilijk lopen doen, meerdere bevestigingen, zwalkende toezeggingen… De lange kant was in het transport gebutst geraakt, daar zat een diepe deuk in, en bovendien sluit de quick release lug constructie van die kant van de band niet goed aan op de kast. Ik keilde bijna m’n horloge over de vloer omdat hij los schoot. De andere kant zit wel goed. En nee, van kant wisselen helpt niet, het zit in het bandje, niet het horloge.

Er is nu eindelijk een nieuwe band onderweg, kijken of die het wel doet. Als daar weer een probleem mee is stuur ik de hele reut terug en koop ik een Cartier band. Maar de kleur van die blauwe cordovan band is geweldig. En de soepelheid ook.

Die band op de Tank, van Delugs, die is fantastisch. J is blij. Ik iets minder.

2 likes

Dit zou wel lekker zijn voor onder de kerstboom. Begint steeds meer te kriebelen zoiets. Toch nog voor de kerst proberen te bemachtigen?

7 likes

Een van deze twee. Ik kan dat nu nog niet beslissen:

13 likes

Daar ben ik ook 2 jaar mee bezig geweest :sweat_smile:

Het is uiteindelijk de rechtse geworden omwille van de stalen band. Maar eigenlijk wil je ze gewoon alletwee. :wink:

1 like

Die Reverso jeukt ook nog. Dat kon wel eens een meerjaren project worden, maar ik zie dat model, de Credor Grossdatum of de Breitling B09 als m’n drie kandidaten voor een 50-jaar horloge.

1 like

Ik heb ze ook allebei. :sweat_smile:
Nu nog kiezen welke te dragen.

1 like