Bijzonder mooie reportage Springdrive Grand Seiko

Dan zou ik een staatslot kopen of een bezoek aan Hans Anders brengen.

:wink:

Echt voor mij nooit meer…

Wow… een Velatura…… damn…… Ik ben een groot bewonderaar van Seiko en al helemaal van Grand Seiko. Echter alle modellen eindigend op “ura” mogen ze voor mij skippen… leuk voor een 14 jarige die van veel toeters en bellen houdt :slight_smile:

1 like

Velatura was inderdaad wel de Invicta van Seiko…
Maar destijds waren ze erg gewild.

1 like

Oja. Ligt het dan aan de 30 Seiko’s of ligt het misschien aan jou? :thinking:

je kan maar zo duidelijk mogelijk zijn tegenwoordig, dat was een grapje :stuck_out_tongue:

Het lijkt meer een idée fixe :wink:

“There’s A Thin Line Between Love and Hate”.

Je hebt nare ervaringen gehad en je hebt het persoonlijk genomen. Kan gebeuren :hushed:

Prachtig! Toch blijft het raar om die electronica te zien… Gelukkig kan ik die niet zien via de achterkant!

Dat is alleen een marketing ding. Ze waren en zijn onderdeel van Seiko. Er zit zoveel techniek in de fabricage dat ze dat zonder de techiek van Seiko nooit zouden kunnen. Alleen sinds 2017 staat er geen SEIKO meer op de wijzerplaat, en positioneren ze het merk als alleen Grand Seiko met het GS logo. Maar de horloges zijn niets veranderd die werden en worden in de Grand Seiko afdelingen van Seiko gebouwd. Maar dat zijn wel hele aparte fabrieken. Er wordt geen (of nauwelijks) onderdelen of uurwerken met gewone Seiko’s uitgewisseld. Lees bijvoorbeeld over de combinatie van MEMS en hand polishing hier:

Andere voorbeelden zijn Spring Drive en het 9F quartz uurwerk met allemaal technieken die gewone Seiko’s niet hebben.

2 likes

Zeker maar het laatste wat ik wilde is weer een discussie opstarten welk merk goed of slecht is. Wellicht vroeg ik erom door de iets te enthousiast gekozen titel, die ik maar snel heb aangepast. Ik zou het zonde vinden als men daardoor de moeite niet neemt om de bijdrage te bekijken (site is trouwens een enorme aanrader voor die genen die de techniek een warm hart toedraagt). No hard feelings.

Ok, duidelijk. Voor mij is het gewoon ook Seiko hoor, enkel uit een andere hal.

Nee, zo leg je het toch echt weer verkeerd uit. Heb je wel eens een Grand Seiko goed bekeken?

2 likes

Let go, als iemand er zo in zit wordt 't toch niks. :wink:

3 likes

1960

2017

from Seiko

Dat dan weer wel. :wink:

Beetje gelijk heb je dus wel hoor.

Seiko doet trouwens heel veel meer dan alleen klokkies bouwen: Klik.

1 like

Jaja, meerdere malen gepast.

Oja, er moest een poppetje achter. Wacht :

Voor mij is het ook gewoon Seiko hoor :star_struck::star_struck::star_struck:

1 like

Soort Mitsubishi. Heel Nederland weet sinds vorige week dat dat niet alleen een automerk is :smirk:

1 like