Black or Blue Dial?

Tussen die twee, de blauwe. Maar niet met mesh armband.
En persoonlijk vind ik de witte het mooist.

1 like

Gewoon een aftermarket meshband met rechte bars erop en probleem opgelost. Zou hem toch op leer zetten.

1 like

Ook weer waar… je kan alle kanten op. Maar het mooiste is toch een originele Tissot mesh-band, en die zal wat duurder zijn dan een aftermarket. Dus de banden tussen de black dial en de blue dial verwisselen zou nog de beste optie zijn. Dan heb ik de blauwe zoals ik hem hebben wil. Zonder aftermarket te hoeven kopen. En oogt de zwarte als de nieuwste versie :smile: Dan kan die de deur uit naar een liefhebber van zwart.

1 like

Zo mag ik het horen, wij halen je wel over om je geld over de balk te gooien; en mocht hij toch niet bevallen dan zien we hem graag in het blauwe gedeelte. :joy:

1 like

:sweat_smile:

1 like

Vanmiddag ben ik dan maar naar juwelier Groeneveld getogen, in Hoogeveen, want die had het horloge als één van de twee juweliers in het Noorden van het land in zijn winkel liggen (De andere juwelier is Van Klaveren in Zwolle). Maar mensen, wat viel dat tégen… Ik had de black dial aan mijn pols, en kon ze dus naast elkaar leggen onder het felle licht van de spotjes in de winkel, maar mocht het ook buiten vergelijken in ‘broad daylight’. Maar die blauwe dial is in werkelijkheid dus héél donkerblauw, bijna zwart, en heel glanzend, net van die donkerblauwe metallic lak die je wel op auto’s ziet. En dus nog sléchter afleesbaar dan de black dial die ik al heb… geen coating dus op het saffierglas. Vanuit een bepaalde hoek was er zelfs géén verschil meer te zien in de afleesbaarheid van de beide dials. De koop is dus niet doorgegaan, ik hou de black dial voorlopig, tenzij ik een heel goed bod van iemand krijg. En ik ben weer wat wijzer geworden… Vorige week de gloednieuwe Tissot Heritage Antimagnetique in het echt gezien, viel ook enorm tegen en was met 42 mm doorsnee domweg TE groot voor mijn tengere pols. 40 mm is voor mij echt het maximum… Op de foto’s lijkt het toch altijd weer anders dan in het echt. Voorlopig hoef ik dus geen euro’s over de balk te gooien @wbcoupe, whahahaha.



1 like

En hoe vond je de mesh band?
Ik las ergens dat die wat stijf is uitgevoerd.

1 like

Minder mooi dan de versie op mijn Visodate. Hij was fijner, minder grof, het metaal “schitterde” wat meer onder de spotjes. Niet verkeerd, maar met een overdreven dikke veiligheidssluiting, terwijl de huidige sluiting mij goed bevalt. Het nieuwe type sluiting heeft een extra vergrendeling, op zich wel een veilig idee. Maar je moet even een handeling méér verrichten bij het dichtklikken van de sluiting.

Okee, dit clipje bedoel je (foto)?
Bij duikers ben ik daar niet zo van gecharmeerd, maar goed.
Wat je zegt: extra veilig gevoel wel.

Bedankt voor het delen van je ervaring!

afbeelding

1 like

BLAUW zeker te weten

1 like

Graag gedaan. Uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen, en smaken verschillen. Maar ik geef toch de voorkeur aan zwart/antraciet bóven donkerblauw. Nu ik het met eigen ogen heb kunnen zien is die drang om te willen “hebben” ten minste verdwenen.

Mooi dat je hem eerst hebt kunnen bekijken, dat werkt toch altijd het beste. :+1:
Die Heritage petite seconde wil ik ook nog wel een keer bekijken, maar ben bang dat die voor mij ook te groot is. :thinking:

1 like

Ziet er goed uit zo! :+1:

1 like

Ik had 'm beslist gekocht als-ie max. een mm of 38 was geweest…

https://www.ablogtowatch.com/tissot-antimagnetique-heritage-watch/

https://www.fratellowatches.com/the-new-handwound-tissot-antimagnetique-heritage-2018/

Blauw

1 like

De tekst Antimagnetique staat er bij de productieversie niet meer op of wel?

1 like

Nee, dat heeft Tissot geschrapt. Het schijnt niet meer te kloppen met de huidige maatstaven.
Ik vind het jammer, het stond zo mooi “vintage”.

1 like

Eens, het is net een beetje kaal zo zonder. :sunglasses:

1 like

Ja, er mist iets… vind ik ook.

1 like

Grappig: als je de Duitse BTW van 19% uit de Duitse prijs haalt, en dan 21% btw bijtelt kom je in Nederland bijna € 6 duurder uit.

Wellicht ietsje duurdere verzending (die “gratis” is)…

1 like