Blanco pasje bij mijn SMp. Wat dan...šŸ¤”?

9200000080244767
en
vertrouwelijk-papier-oude-administratie-particulier
Is volgens mij juridisch geen speld tussen te krijgen.

1 like

Volgens mij is dit puur toeval omdat Omega het jaartal handmatig laat noteren :sunglasses:

1 like

Nee hoor, heeft niks met het jaartal te maken:

10

2 likes

Pasje gewoon zo laten als het is. Niet aan knoeien, blijkbaar is het horloge zo gekocht.

4 likes

Boeien. Horloge uit 2011. Die garantie is toch al verlopenā€¦

Ik heb ook weleens een nieuw horloge meegekregen zonder ingevulde pasjes. Van sommige heb ik geeneens de factuur (cadeau gekregen)ā€¦

2 likes

Niets gezienā€¦:wink:
Ik zal Ć­etsje aan de prijs doen!

1 like

Even de posts hierboven lezen :sunglasses:

Wat mij betreft is het totaal niet relevant als er geen datum op het pasje staat. Het gaat er wel om als het serienummer van het horloge ergens op een pasje staat.

3 likes

Volgens mij is het een tijdje zo geweest dat er zelfs expliciet in een advertentie vermeld werd dat de pas blanco is. Dit werd juist altijd gezien als meerwaarde. Wellicht is dat momenteel anders.

1 like

Wat is/was de meerwaarde dan?

Meer waarde= Meer waard ?? :roll_eyes::grin:

Het enige dat ik kan bedenken is dat de garantie van een horloge met bouwjaar 2011 in zou gaan in 2013, indien het horloge in 2013 aan de eerste koper werd verkocht.
Maar dan nog zou dat mogelijk alleen gelden met aanwezigheid van de originele factuur.

Correct me if Iā€™m wrong.

1 like

De vraag is: is er nog een pas met het nummer van de seamaster? Zo ja, dan is de meerwaarde wat mij betreft nul. Maar als er nu geen pasje is waar het serienummer opstaat, heb je in feite een exemplaar met blanco papieren.

1 like

Ik denk met name dat je je eigen naam op de pas kan zetten en een eigen datum kan invullen.

Nee, Full set betekent in algemene termen dat het horloge compleet is met doos en papieren.

Ik denk dat bij 95% van de tweedehands of nieuwe horloges geen aankoopbon zit. Maakt ook niets uit, zolang de garantiepas netjes is ingevuld.

Heb wel eens iemand gehad die drie schakels uit de band moest halen maar op Youtube gezien had dat er een schakel miste. Die vond dat hij geen full set had gekregen.

1 like

Blauwe Yachtmaster?

Nee, het ging hier om een Seiko. De blauwe yachtmaster was volgens mij van Kramer?