Blauwe duiker contest (nieuwe Tudor valt in de smaak?)

Ondanks dat ik de hele dag op Tudor heb lopen afgeven gisteren, zou het toch mijn eerste keuze zijn :see_no_evil: Breitling uit balans en lelijke verhoudingen, Omega gewoon (te) groot, Oris dik ook mooi, TAG… tja waarom zou je die nemen als je ook die Tudor kunt kiezen. Het Tudor manufacture uurwerk is mooi maar kan op den duur ook nadelig zijn omdat je altijd aan Tudor vastzit als het op service en onderdelen aankomt. Maar dat is een mooie reden om hem voor die tijd weer te flipperen, dus.

1 like

De Omega steekt hier met kop en schouders bovenuit.

Voor mij dus maar 1 winnaar: de Seamaster. :sunglasses:

2 likes

Ik zou persoonlijk gaan voor de Tudor door zijn tijdloze ontwerp de rest is het allemaal net niet en zeker de Oris is echt een lompe kast heb ik omgehad maar kwa ontwerp kast zeker niet wel mooie wijzerplaat.

Wel bijzonder dat de Tudor in een eerder topic nauwelijks lofzang kreeg, maar hier toch een popu Jopie lijkt te zijn.

2 likes

De superocean 2 heb ik niet gekozen om z’n band en als duik horloge valt hij bij de rest ook uit de toon.
En de Oris om z’n faux patina op de markers, vind ik wat te retro als je maar de andere kijkt.

1 like

Gewoon gekeken naar de afmeting --> de BB alleen alleen dan in het zwart of rood

Tudor doet zeker heel veel dingen goed, alleen een ander kleurtje met veel tam tam en tromgeroffel brengen vind ik belachelijk en afbreuk doen aan het merk. Voor de rest is de kleur blauw misschien niet heel spannend, maar in het getoonde veld van alternatieven blijft het toch goed overeind.

Kies ook voor de seamaster. In tussentijd blijft dit ook een leuk klokje :+1:

3 likes

Ik heb dezelfde en is erg fijn horloge tot er één van het lijstje van de eerste post is.

Hoi staat er niet tussen idd …maar de breitling SOH had de keuze tussen die en de bb58 wel lastig gemaakt voor mij :smiley:

1 like

Het blijft subjectief natuurlijk, maar ik vond het zo een logischer lijstje omdat het dan allemaal jaren 60 kopieën zijn. De SO, tag en Aquis zijn een stuk moderner, al zijn het wel blauwe duikers.

De Oris en de Tudor hebben mijn voorkeur, want beide relatief rustige dials.
Die Breitling is verschrikkelijk…en voor de rest helemaal eens met @PeterLC.

@PeterPG die Tissot heeft een prachtige dial, maar ik vind de nummers op de bezel te groot/uit verhouding.

1 like

Die titanium Omega SMP 300m hier in het blauwe gedeelte. Met electric blue dial. :heart_eyes: