BLNR nu kopen of wachten op nieuw uurwerk

:joy:
Ik wel
116710BLNR = GMT-Master II Bleu Noir

1 like

Nu…je leeft vandaag…dus geniet ervan :+1::+1::+1:

Vandaag 1 op MP te koop gekomen… iemand van HF misschien :thinking::+1:

Gents, ik sta sinds begin maart op de wachtlijst bij zowel Schaap alsmede de Rolex boutique van schaap. Na wat gebel e.d. is mij verteld dat ze bij schaap zelf geen aanmeldingen voor de BLNR acceptepteren en dat de totale wachtlijst teller voor de BLNR bij schaap + de rolex boutique inmiddels boven de 100 staat. :sweat_smile:

Nu heb ik in principe geen haast, ik wil het horloge namelijk kopen ter gelegenheid van een WO diploma wat ik (naar verwachting) pas rond januari 2019 haal. Maar als ik de verhalen hierboven zo lees, is het wellicht wel handiger om tegen die tijd gewoon langs de gaan bij AD’s in plaats van ze te bellen/mailen… :joy:

Ik weiger namelijk meer te betalen dan de retailprijs en ā€˜m op de grijze markt op de kop te tikken… :roll_eyes:

Toch wel straffe verhalen die ik hier lees. Geen enkele AD hier in Belgiƫ heeft momenteel een Daytona op stock, laat staan dat ze hem aan een volledige onbekende (niet klant) ff met 15% korting gaan verkopen.

Wat betreft de Blnr, als je hem inderdaad als dagelijks horloge gaat gebruiken heeft die extra gangreserve van +28u geen zin. Komt er een nieuw binnenwerk? Da’s koffiedik kijken, misschien wel, misschien niet.

Heb vorig jaar 4 maand moeten wachten op mijn Blnr. Viel dus al bij al nogal mee.

Contacten met AD zijn zeer belangrijk. Mailen, niet doen. Bellen kan je wel doen, maar daarna toch ff binnenlopen ter bevestiging. Doe ik altijd, krijg ik nog een cataloogje of andere zaken mee. Ook altijd leuk om een vinger aan de pols te hebben.

2 likes

Nee hoor Nick, dat er binnen afzienbare tijd een nieuw uurwerk in komt is 100% zeker. Zodra Rolex een nieuw uurwerk heeft geintroduceerd, zullen alle horloges in hetzelfde lijn (in dit geval GMT), daarmee uitgerust gaan worden. De enige vraag is, hoe lang de huidige modellen nog verkrijgbaar zullen blijven met het ā€œoudeā€ uurwerk

Is het zo zeker dat er een 126710BLNR komt…?

Niks is zeker bij rolex

Dat dacht ik, maar revanderpoel schijnt nogal zeker te zijn…:thinking:

Nja to be honest verwacht ik niet dat er op den duur een nieuw ā€˜model’ komt van de BLNR uitgerust met dat nieuwe uurwerk. Je weet het natuurlijk nooit bij Rolex; maar het lijkt mij een beetje kannibalisme binnenin je eigen portfolio om drie verschillende GMT’s in staal aan te bieden (de LN, BLNR en Pepsi nu), men wilt namelijk liever de BLNR of de pepsi t.o.v. de LN lijkt mij.

Het lijkt mij een stuk logischer dat Rolex binnen een jaar of twee stopt met de BLNR en dat de Pepsi voor de aankomende 5-8 jaar het ā€˜kleurrijke’ GMT model zal zijn, naast de reeds bestaande LN that is. Maar goed, ze hadden bij Baselworld 2017 de nieuwe Sea Dweller met cyclops geintroduceerd, en bij Basel dit jaar hebben ze vervolgens een nieuw uurwerk in de Sea Dweller Deep Sea geknald, terwijl dat ook kannibalisme binnen het eigen portfolio is lijkt mij. --> Dus je weet het inderdaad nooit bij Rolex… :stuck_out_tongue_winking_eye:

PS: met kannibalisme binnen een portfolio bedoel ik dat het ene model eventuele belangstelling voor een ander model ā€˜wegsnoept’ als het ware, waardoor ƩƩn model heel goed verkoopt en een ander model aanzienlijk mindere verkopen heeft. Volgens was dit namelijk het geval bij de BLNR t.o.v. de LN destijds.

Nu de Pepsi erbij is gekomen, verwacht ik gewoon dat men eerder geneigd is om voor de BLNR of de Pepsi te gaan, waardoor die LN ā€˜minder’ zal verkopen. Al zijn mindere verkopen bij rolex alsnog succesjes te noemen. ā€˜relatively speaking’.

1 like

Misschien heeft hij connecties bij Rolex :relaxed:

1 like

Daar lijkt het idd soms wel op :smile:

1 like

Vind ik een interessante stelling van @Vleermuisman waar ik me toch wel bij kan aansluiten. De blnr is al een tijdje in productie en heeft misschien zijn tijd wel gehad. Waarom inderdaad 3 verschillende modellen van de GMT aanbieden.

Heb veel contact met verschillende AD’s hier in BelgiĆ« en de trend is dat momenteel veel van de bestellingen van de Blnr gewisseld worden naar de Blro. Ook is blijkbaar de volledige uitlevering van de Blnr stilgevallen. Is dit een teken aan de wand… zou het niet weten. Rolex wegen zijn dus ook ondoorgrondelijk.

Dit is hoe ik het bekijk, heb geen connecties bij Rolex, dus ik weet het ook niet.:roll_eyes:

Sterker nog Nick, Nederlandse AD’s hebben mij medegedeeld datze geen wachtlijst aanmeldingen meer aannemen voor de BLRO omdat er te veel vraag naar is, iets wat destijds gebeurde toen de BLNR net uitkwam. Dus het lijkt er inderdaad op dat de BLRO een klein beetje de vraag naar de BLNR ā€˜wegsnoept’.

En hier zit ik, nog steeds hopend dat de BLNR ooit kan krijgen voor list price. :stuck_out_tongue:

1 like

Mijn vermoeden is dat de BLNR blijft met dezelfde update aan kast, uurwerk en band. Dan heeft Rolex 2 GMT’s: eentje op oyster en eentje op jubliee. Dat zou ook verklaren waarom hij nog wel op de site van Rolex staat maar niet meer via de dealers zichtbaar is. Maar ook ik word niet gehinderd door enige kennis :sunglasses:

3 likes

Zo denk ik ook en dan gaat de prijs ook naar 8500

1 like

Bedoel je dan de BLNR en BLRO op jubilee en de LN op oyster? Dus in feite 3 stalen varianten?

Zat er maar een 8500 in…rent hard weg :wink:

Nee de BLRO (jubilee) en de BLNR (oyster).

Dan snap ik hem. Ik interpreteerde met dezelfde update van de band dat ook de BLNR een jubilee zou krijgen.

Maar verwacht jij dan dat de LN eruit gaat?