Boctok, Rado, Rodina

Lol, dan heb je toch nog een knappe kant meer dan ik, haha.

Ik denk ook wel dat ik een goeie deal heb gemaakt, kast is mooi en de wijzerplaat en wijzers ook, mocht het uurwerk niet best zijn…
Bij dit type Volna zie je vaak dat het uurwerk je tegemoet glimt en de rest ziet er niet uit.
Eigenlijk kwam ik hierop terecht omdat ik ook nog een Zenith wilde in mijn kleine verzameling, liefst ook uit de jaren 50.
Rus of niet, ik vond het meteen een mooi horloge en dat er een opgewaardeerd Zenith cal. 135 uurwerk inzit maakt hem voor mij alleen maar mooier :wink:

mvg, Frans

FrankK Schreef:

Tom en Frans,

Dat van die knappere vent is voor jouw rekening,
Frans. Je zou me eens van de linkerkant moeten
zien ::o

Neemt niet weg dat je een erg goede deal hebt
gesloten! Niet veel geld voor een mooie Volna met
gouden kast. Hij moet het natuurlijk nog wel
doen… Maar dat zit wel goed denk ik. Ik heb er
niet één die niet loopt. überhaupt: van mijn
Russische horloges doet misschien 1 op de … 15
het niet. Die score haal ik niet bij mijn
niet-Russen. Niet altijd moeders mooiste, maar
werken dat ze kunnen. Een beroemde inmiddels
gestorven Brabantse trekzakspeler (naam per PB,
voor de liefhebbers) vertelde mij ooit hoe hij
zijn vrouw ontmoette: “Ik zag een wief in het
weiland een koe melken. Ik docht: een lelik wief
dat nog kan melken ook: die moe’k hebben!!”

En zo is het nou ook met Russische horloges.
Niemand wil ze, dus heb je voor weinig geld een
goed werkende klok.

Fijn weekend!

tjvreeken Schreef:

Haha, ik word oud (ook uit '53). Ik had het echt
niet in de gaten, moet toch beter lezen…
Maar ja, dat krijg je als je een topic ‘kaapt’:smiley:
Evengoed: het blijft een mooi horloge! Veel
plezier met de aanwinst FranS(tu)

:smiley: :smiley: :smiley:

mvg, Frans

Beste Frank,
Wat heb je er zo als altijd weer een onderhoudende site van gemaakt, ziet er erg mooi uit. Jou Rado verzameling is ook serieus aan het worden, mooie klokken heb je. De Diver s van Boctok zijn erg mooi, goede score!!! Ondanks het warme weer zijn de verhalen bijzonder goed geschreven)

Groeten Erik

mooi verhaal, en de juiste inspiratie om de Boctock Amphibian die ik van medelid EHwatch gekocht hebt, nu eens te voorzien van een leuke natostrap en hem dan ook daadwerkelijk te gaan drage.
Ik dacht dat ie met de originele stalen band mooier zou zijn ondanks de gewaardeerde waarschuwing van expert Erik, maar nee, ik was eigenwijs en liet hem komen met een stalen band, wel origineel bnatuurlijk.
Maar tja, de kwaliteit is idd niet echt wat, voelt goedkoop en glimt veel te veel en doet m.i. afbreuk aan het horloge,en ook nog eens moeilijk passend te maken door de holle schakels, waardoor de splitpennen niet makkelijk eruit gehaald kunnen worden etc. ik zal morgen de nwe band kopen en een foto plaatsen, dat is altijd het leukste van het posten hier.

zo is die nu:

Heel apart gevoel als je de kroon losdraait en iets moet uittrekken om hem op te winden, hij lijkt dan uit elkaar te vallen…, maar dat hoort zo aldus erik en ik geloof hem natuurlijk. de wijzerplaat is donkergroen en het horloge is in mint conditie, , zal morgen met de nieuwe strap een betere maken zodat de kleur beter te zien is, maar is het wat?

Dat ziet er mooi uit.::o
Die gammele kroon werkt altijd prima.
De orginele Vostok Amphibian leren band, wordt ook af en toe aangeboden op Ebay.
Helaas maken de verzendkosten deze te duur.

ok, ik ga eens kijken hoe die eruit ziet, bedankt voor de tip

Prachtige uitvoering en Erik kennende 100%. Onverslijtbaar (ook de kroon hoor) en een goede investering!

Veel plezier ermee.
Frank

nu met een nieuwe band, hij zit veel beter en oogt veel beter dan met de originele goedkoop ogende metalen band. Ga hem nu echt waarderen,het formaat is ook prettig 40 mm. Het acryl is heel dik en voelt veel beter aan dan het acryl van een nromaal horloge, je zou denken dat het glas is.
Nu ik er meer over te weten ben gekomen,heb ik begrepen dat hier het “oude” en zeer goede uurwerk 24… nogwat inzit, wat beter schijnt te zijn als de huidige automatic uurwerk, klopt dat? en wat is exact het uurwerk, ik ga hem maar niet openmaken daarvoor omdat ik hem ga gebruiken als vakantiehorloge en dus zwemhorloge. Erik nogmaals bedankt, je advies klopte als een bus, ik ga er meer zoeken haha.

Frank, jer hebt een PB, graag even bekijken…
grt hardy

Leuke site, ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet.Zelf heb ik 15 Russen,maar er zit ng niet veel lijn in. Weet je ook iets van het merk Condor?.
Frits

Hoi Frits,

Dank voor je compliment.

Condor… Zegt me niets. Vind het ook niet echt een Russische naam. Al zullen er in de USSR ongetwijfeld Condor’s voorkomen.

Heb je een Condor horloge? Foto? Ook van je russische horloges?

Grt, Frank

Hallo,
ben nu even op vacantie maar er wordt aan gewerkt.
frits

Op de site van Mark Gordon kom je twee Raketa’s met het opschrift ‘Condor’ tegen.
Dat zijn commemoratives en blijkbaar is de Condor hier een Russisch vliegtuig.
Ze komen uit de jaren '90.

Even de link naar Mark:

http://www.ussrtime.com/