Daar in Zwitserland blijf je best zo lang mogelijk weg, ze kennen daar maar 1 woord en dat is vervangen… nodig of niet.
Dat is balen…
Is er een defect of onderhoud…?
Helaas onderhoud, er zat geen leven meer in na 10 maanden , kon mij niet voorstellen dat ie zo lang in de etalage had gelegen aangezien batterij meestal een jaar of 2 meegaat.
Na vervangen batterij kwam het niet door de eindcontrole en moest alsnog naar Zwitserland… kan nog wel een paar maanden duren voordat ik hem weer terug heb ![]()
Mijn ervaring met de reparatie in Zwitserland is zeer positief. Ik heb er iets meer dan 2 maanden opgewacht, maar dat was het zeker waard.
Op mijn Navitimer zat een stukje, vermoedelijk pakking van de bezel, op de wijzerplaat. De band was inmiddels behoorlijk beschadigd. Zowel het herstellen van de wijzerplaat alsmde het polijsten van de band was super uitgevoerd. Ik had er niets eens om gevraagd, maar ook de beschadigde schroeven van de band waren vervangen. En dat alles zonder kosten. Ook kreeg ik het horloge terug in het bekende zwarte doosje met rits ![]()
.
Over de service
tevreden. Als mijn horloges weer onderhoud nodig hebben, stuur ik ze met plezier weer op naar Zwitserland.
Kijk, dat soort berichten geeft de burger weer moed ![]()
Breitling Zwitserland heb ik nog geen ervaring mee , Breitling NL wel en dat was niet bijster positief.
Had -ook weer een Aerospace- weggebracht voor batterij wissel en het leek alsof ze tijdens de service ook het plafonnetje in het servicecentrum vervangen hadden… onder het glas een verzameling aan stof en deeltjes die ik niet kon thuisbrengen…
Enfin, hopelijk dit keer wel de juiste zorg en hopen dat ze de problemen met dit uurwerk eindelijk verholpen hebben.
Wordt vervolgd !
Jeetje, dit is niet best.
Dat moeten ze toch gewoon herstellen?
Op het moment dat ik met plezier mijn horloges naar Zwitserland ga sturen wordt het tijd voor een andere hobby…
![]()
Ooit een Aerospace nieuw bij de dealer aangeschaft. Binnen een maand meegenomen op vakantie en even mee het water ingelopen. Nee, niet gesprongen of gedoken. Gewoon even afgekoeld en met mijn handen misschien 20 cm onder water. Terug op mijn bedje was het horloge overleden, vol met water. Nee, ook de kroon stond zeker niet open. Uiteraard onder garantie verholpen door Breitling NL, maar voor mij geen Aerospace meer. Wel jammer, blijft een tof horloge om te zien.
Jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt gehad en daardoor op Aerospace bent afgeknapt!
Ben wel benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak van het lek was?
Ik heb zelf 2 weken geleden de batterij van de Aerospace vervangen, daarna de pakking even ingevet, alles weer dichtgedraaid en daarna tijdje onder de kraan gehouden, maar geen lekkage.
Heb ik helaas geen antwoord op gekregen. Horloge na een week of 6 teruggekregen en alles onder garantie gerepareerd. Fout dus wel door Breitling volledig erkent maar dus zonder opgaaf van reden. Gelijk weer ingeruild bij de dealer voor een Colt destijds.
Waaghals! ![]()
Gefeliciteerd!![]()
Mooi
Prachtig!
Op staal echt het mooist😍