Breitling Chrono-Matic 2111 uit 1969

Hoi,

Ik heb afgelopen jaar een Breitling Chrono-Matic 2111 uit 1969 geërfd van mijn opa. Helaas werkt het horloge niet meer en kan het knopje rechtsboven niet meer ingedrukt worden. Nu heb ik dit horloge naar een Breitling winkel gebracht om advies op te vragen. Ze vertelden me daar dat het horloge sowieso naar Zwitserland moet, dat het ongeveer 6 tot 9 maanden zal duren en dat het ongeveer 1200-1500 euro zal gaan kosten om hem weer helemaal werkend te krijgen. Volgens de verkoper zou het hierna meer dan 5000 waard zijn, maar dat betwijfel ik.

Denken jullie dat het dit geld waard is om het horloge weer in perfecte staat te krijgen?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie antwoorden!

1 like

Je moet het horloge sowieso direct terugvragen. Breitling heeft zelf uit deze periode geen onderdelen meer, het is namelijk in de jaren tachtig effectief opnieuw opgericht.

Het chrono-matic cal. 15 uuwerk is op zich prima te servicen, en omdat het door diverse merken is gebruikt is er ook nog wel het een en ander aan onderdelen te vinden. Een mooie Chrono-matic zit rond de 2000 euro, ik denk dat je voor een goede servicebeurt ergens tussen de 300-400 kwijt zult zijn bij een onafhankelijke uurwerkmaker.

1 like

Cal. 11 zie ik?

Sorry dat bedoelde ik ook. Ik ken een uurwerkmaker die er nog oriignele parts voor heeft (hij heeft mijn Heuer cal. 11 geserviced).

En een cal 12 in mijn ref. 1806 Navitimer

image

4 likes

Inderdaad wat @HorloG schrijft. Breitling zelf heeft geen verdienmodel op vintage horloges, dus geen idee wat ze ermee zouden gaan doen.

je moet je niet vastpinnen op één advies,
het is raadzaam verschillende adviezen in te winnen en daarna een beslissing te nemen.
de raad die @HorloG hierboven geeft is een goede tip :ok_hand:

Bedankt voor alle antwoorden! Kunnen jullie onafhankelijke horlogemakers in de regio Den Haag aanraden?

Er bestaat een topic van horlogemakers…
Dat zal zo wel gedeeld worden

Tadaaa!!

Mooie Carrera! Welke band heb je erom?

Vind je het een mooi horloge? Past het bij u en past het op uw pols qua grootte?
Indien ja, dan zou ik het laten herstellen. Dan heb je een tof erfstuk. En als je enkel de service moet betalen valt het van prijs ook nog mee.
Over service prijzen ga ik me niet volledig uitspreken. Al denk ik dat je er met 4 a 500 euro toch niet gaat komen als het glas misschien ook moet vervangen worden…

Post eens een foto als je wilt? Altijd leuk de wat oudere modellen eens te zien.

Ref. 1153S op originele Heuer signed Gay Freres Beads of Rice bracelet

1 like

5 likes

Pulsation scale, grappig!

Ik mag als nieuw lid helaas nog geen foto’s plaatsen. Het is in ieder geval dezelfde als in deze link: nl(.)pinterest(.)com/pin/419960734005169867/

Ja, apart is dat. En ook met de juiste band.

Veel plezier verder met de hobby!

1 like