Breitling Cockpit B50

Ik heb een grappig filmpje proberen te vinden op Youtube, welke een flinke knipoog geeft op dergelijke marketing filmpjes. Maar heb het helaas niet kunnen vinden. Ik bedoel dus niet de Breitling promo, maar een soort parodie marketing filmpje.

Want hoewel ik het promo filmpje van de B50 rete gaaf vind, moet ik daarna ook altijd even denken aan die ene parodie. Ik weet niet eens meer voor welk merk of product het was. Maar het ging ongeveer zo: er wordt een super vrolijke zonovergoten strandscene gefilmd met een 2 stoere gespierde gasten, die veel lol hebben. Er beachvolley bal gespeeld, ze doen mee met een spelletje waarbij je achterover gebogen onder een stok moet lopen, etc. Dat alles vergezeld met allerlei sexy ladies om hen heen en telkens trekken ze bij elk even even een blikje fris van 1 of ander verzonnen merk open. PSSsssshhh hoor je dan en ze drinken er zichtbaar genietend en met veel plezier van…

Vervolgens zie je dat 2 gasten in een donkere huiskamer die reclame zien met ook zo een blikje in hun handen, helemaal enthousiast die open maken. PSSsssshhh hoor je dan ook en ze drinken van het drankje. Hoopvol kijken ze om zich heen in de veronderstelling dat er ook een onwijze feest met sexy ladies om heb heen uitbarst. Om luttele secondes teleurgesteld in hun donkere huiskamer naar hun blikje te staren en een sipje van te nemen.

Dat idee krijg ik ook bij deze Breitling reclame. Zoals het stukje van de tilt voor de Auto EL. Vet coole geluids effecten enzo. Zit je daar in je huiskamer naar dat lichtje te kijken en denk je: “was dat alles… :frowning: In het filmpje was het zo veel gaver.”

:sunglasses:

(P.S. Volgens mij was de parodie reclame ook van een frisdrank. De strekking was dan iets van gebakken lucht die vrolijke reclames van zon, zee, strand… onze frisdrank is gewoon lekker.)

Filmpje staat op hun facebook pagina (M.koster & zonen)

marnix.moed Schreef:

Marc-B1 Schreef:

Het is in feite een uitgeklede Emergency.

voor n emergency snap ik de premiumprijs. maar n
superquartz voor 5,5k… weet ik eindelijk hoe n
niet wis zich voelt als ie iemand met n duur
’ouderwets’ klokje ziet rondlopen :+

gaaf hoor, maar ik heb t er niet voor over. en het
formaat ook x_x

Ja, maar een nieuwe Emergency is NOG duurder; het dubbele dacht ik.
Ik heb sen Emergency I en die antenne heb ik nog nooit gebruikt.

Had liever een lichtje gehad, ha ha ha ! :smiley:

Marc-B1 Schreef:

marnix.moed Schreef:

Marc-B1 Schreef:

Het is in feite een uitgeklede Emergency.

voor n emergency snap ik de premiumprijs. maar
n
superquartz voor 5,5k… weet ik eindelijk hoe
n
niet wis zich voelt als ie iemand met n duur
’ouderwets’ klokje ziet rondlopen :+

gaaf hoor, maar ik heb t er niet voor over. en
het
formaat ook x_x

Ja, maar een nieuwe Emergency is NOG duurder; het
dubbele dacht ik.
Ik heb een Emergency I en die antenne heb ik nog
nooit gebruikt.

Marc-B1 Schreef:

Ja, maar een nieuwe Emergency is NOG duurder; het
dubbele dacht ik.
Ik heb sen Emergency I en die antenne heb ik nog
nooit gebruikt.

voor jan modaal is n lichtje vaak handiger. maar tja, het is n pilotenklok. ik kan ook klagen dat ik liever n ingebouwde laser heb zoals 007, ipv n helium ventiel die ik ook nooit heb gebruikt :wink:

maar wat ik bedoel is, de emergency is zo uniek dat ik de meerprijs voor mezelf kan rechtvaardigen. de b50 is voor mij meer n gewoon horloge, dan draag ik net als dreski liever mn gshock. toegegeven, dat die b50 wel specifiek handige digitale functies voor piloten heeft.

Nog een bedenking: ik vermoed dat het alarm bij deze B50 veel stiller zal klinken dan bij de B1 of de Airwolf, daar deze een open resonantie-kast hebben.

Ik kan vergelijken, want het alarm van mijn Emergency is ook veel stiller dan van mijn B1.

Las ik nou dat de batterij een maand mee gaat? Die moet dus iedere maand worden opgeladen? Gaat dat via het lichtnet?
Dit vind ik toch wel een heel groot minpunt.

Een maandje, daar zal het wel op neer komen denk ik. Afhankelijk van het gebruik.
Volgens Breitling:“Bij “normaal” gebruik gaat de batterij “één maand” mee voordat je deze weer moet opladen. Gebruik je bijv alleen de analoge tijd, dan is deze tot 5 maanden te gebruiken. Je hoeft je horloge dus niet perse elke dag op te laden”. (Dat mag ik dan wel hopen ja… )
We wachten de eerste resultaten af… ben zeer benieuwd naar de ervaring!
Zie voor het opladen ook: http://instagram.com/p/mM1CBCgGY9/

In een hobby moet je ieder zijn/haar ruimte gunnen en proberen keuzen te begrijpen. Er zijn heel veel horloges die ik geweldig vind en heel veel die me rotaal niet aanspreken. Breitling vind ik qua ontwerp gezocht, over de top verzonnen, een hoog kitsch-gehalte hebben en eigenwijs gepresenteerd; daarnaast onprettig af te lezen en getuigen van een opgeblazen ego. Kortom iets waarnaar men met zo’n grijper op de kermis hengelt voor 50ct. Voor het geval iemand wil reageren over kinnesinne, geld, jaloezie of zo; als ik onbeperkt geld had zou ik er nog geen €100,- voor over hebben. Shoot me…

Leuk zo’n verhaal over marketing en mooi beschreven! :slight_smile:

dreski Schreef:

Las ik nou dat de batterij een maand mee gaat? Die
moet dus iedere maand worden opgeladen? Gaat dat
via het lichtnet?
Dit vind ik toch wel een heel groot minpunt.

liever dat, dan de circa 400€ batterijwissel v mn emergency mission elke 2 a 3 jaar…

Wellicht ook al op het Breitlingsource forum gelezen, maar er zijn helaas nogal wat kinderziektes met de B50. Zowel softwarematig als problemen met de kroon. Veel mensen zijn daarom waarschijnlijk nog steeds op hun aankoop aan het wachten.
Degene die hem al wel heeft, heeft deze nu al 4 keer terug moeten sturen in 6 weken…!
Niet helemaal wat je daar dus van verwacht, zeker niet voor die prijs.