Breitling echt of nep?

U weet niet eens wie ernaar gekeken heeft, de juweliers zijn meestal vaag over de ateliers waarmee ze zaken doen. Als het een echte Breitling 769 is dan zal er een bodem in moeten zitten en klopt het verhaal gewoon niet.

5 likes

Dat weet ik niet, ik ga af op het verhaal van de juwelier. Maar denk nu bijna, ik maak het zelf wel open :wink: wordt vervolgd!

Elke doorsnee horlogemaker weet dat de kast vanachter open moet, bij dit uurwerk toch komaan!!!

2 likes

Een juwelier profiteert er zelf van door te zeggen dat hij echt is, want potentieel 350 munten voor een onderhoudsbeurt.
Als een klant het toch niet zelf gaat checken is het een klein risicootje…

1 like

Ik ben geen horlogemaker - ik ga uit van eerlijkheid van de juwelier. Maar het is altijd goed een tweede mening te vragen. Daarbij ga ik er vanuit dat degene die het horloge eventueel wil overnemen eerst komt kijken. Dan kunnen we er samen naar kijken. Maar ik ga er nu zeker nog opnieuw naar (laten) kijken. Nu wil ik het ook weten ook!

Genoeg hele goede horlogemakers hier die even kunnen kijken:

1 like

de 808 wijzerplaat lijkt wel heel sterk op vraagstelster haar Breitling

Klopt, maar de 808 heeft dan weer ronde pushers ipv rechthoekige

2 likes

De incompetentie bij juweliers op horlogegebied is echt verbijsterend soms. Nee, vaak. :sweat_smile:

5 likes

Is dat ding nou al verkocht. Ben nu wel benieuwd

1 like

Ben even benieuwd, denk het niet. Ik ben meer benieuwd of die deksel er nou al vanaf is gehaald :joy:

2 likes

De link naar mp staat er nog net niet bij :joy:

1 like

I zoek ozo graag, heerlijk.
Nu de wijzerplaat is een 808 van vraagstelster, alleen de telemeter ring mankeert.
De kast kan dan weer van de 769 zijn.
Nu zien dat er een Venus 175 of een Venus 188 hartje inzit.

1 like

Product Info

DIAL Cream colored dial
CASE Stainless Steel Case
CROWN Genuine Breitling Crown (signed)
DIAMETER 37 mm diameter (w/o crown)
CALIBER Venus 188
REFERENCE NUMBER 769
STRAP Hand-crafted, Italian, Vintage Leather Strap (retail price 70 Euro)
YEARS OF CONSTRUCTION 50ties
3 likes

Ik vraag me ook af hoe deze ‘horlogemaker’ in kan schatten dat het onderhoud €350 zal kosten zonder het uurwerk gezien te hebben :thinking: Mischien ontbreekt wel de helft van de onderdelen, of is e.e.a. helemaal verroest. Om maar iets te noemen.

3 likes

Klopt helemaal. met andere woorden de Horlogemaker is niet deskundig, zeker door het feit dat hij de kast niet open maakt aan achterzijde.
Ik denk dat deze heer zijn vrouw ongelukkig is " alles langs voorzijde lijkt me een saai huwelijks standje :slight_smile:

3 likes

Hahaha

1 like

Breitling is weg op MP

Goed alternatief voor het blauwe topic op deze manier.