Het horloge is origineel. Horlogemaker heeft het niet open gemaakt, omdat het via de voorkant moet en de wijzerplaat er dan af moet. Is te veel werk voor een korte check. Reparatie zal rond de 350 gaan kosten. Ik ga dat zelf niet laten doen en wil verkopen aan de hoogste bieder.
Staat toch op MP met bod 900
Hoe weet je dan dat ie origineel is, als de horlogemaker het uurwerk totaal niet checkt?
zou toch een andere horlogemaker raadplegen, want volgens mijn info kan de achterdeksel er zo af en kun je het binnenwerk zien. en zou zo eruit moeten zien.
Misschien bedoelt Linda een juwelier.
Iets klopt er niet aan dit topic imo
Via de juwelier bij een horlogemaker. Die zegt om uurwerk te kunnen zien moet via de voorkant en wijzerplaat. Ik ga uit van zijn expertise. Maar maakt verder niet uit. Dank voor alle leuke reacties!
Euh, deksel kan er toch af door met scherp voorwerp in tussen kast en deksel te peuteren en op te klappen.
Zou het niet zelf doen, maar horlogemaker kan dit wel. Dan zie je direct het gangwerk.
Topic maar dichtdoen dan? Als TS eigenlijk geen interesse heeft in de adviezen alhier gegeven…
Ik heb zeker wel interesse in de adviezen, maar als een ervaren horlogemaker aangeeft dat het horloge binnenwerk alleen te zien is via de wijzerplaat, dan ga ik daar vanuit. Maar advies mag altijd en is zeer welkom! Dus nogmaals, dank voor alle input
Second opinion kan altijd. Ik durf er zelf niet aan te beginnen. Maar ga er zeker nog naar (laten) kijken
Allemaal leuk enzo, maar hoe komt hij er dan bij dat ie echt is?
U weet niet eens wie ernaar gekeken heeft, de juweliers zijn meestal vaag over de ateliers waarmee ze zaken doen. Als het een echte Breitling 769 is dan zal er een bodem in moeten zitten en klopt het verhaal gewoon niet.
Dat weet ik niet, ik ga af op het verhaal van de juwelier. Maar denk nu bijna, ik maak het zelf wel open wordt vervolgd!
Elke doorsnee horlogemaker weet dat de kast vanachter open moet, bij dit uurwerk toch komaan!!!
Een juwelier profiteert er zelf van door te zeggen dat hij echt is, want potentieel 350 munten voor een onderhoudsbeurt.
Als een klant het toch niet zelf gaat checken is het een klein risicootje…
Ik ben geen horlogemaker - ik ga uit van eerlijkheid van de juwelier. Maar het is altijd goed een tweede mening te vragen. Daarbij ga ik er vanuit dat degene die het horloge eventueel wil overnemen eerst komt kijken. Dan kunnen we er samen naar kijken. Maar ik ga er nu zeker nog opnieuw naar (laten) kijken. Nu wil ik het ook weten ook!
Genoeg hele goede horlogemakers hier die even kunnen kijken: