Breitling Only Deel IV

Neem aan dat je mij bedoeld?

d557151a-6a88-4642-a5b6-39e2ae545dd9

c9d12aa4-b063-43cf-bf57-6f9dcf32c8d6

6938aae6-6864-4971-b9f9-d3ff21c1afac

2 likes

Iemand een modelnummer hiervan?

Modelnummer: A32390

3 likes

Snap ik, maar dat was wel zo itt de oude superocean die altijd rond de 3k lag. Nu is die overlap weg.

11 likes

Nee precies, dus dat is nu niet meer relevant,
Het zou nu nog een kwestie van smaak moeten zijn. Of de gewone of de heritage. Voorheen was het gewoon echt een wereld van verschil. Qua uiterlijk prijs en uurwerk. Nu lijken ze qua uiterlijk behoorlijk op elkaar en qua prijs ook, alleen het uurwerk blijft achter.

Dat is ergens raar.

Maar goed, nogmaals ik vind het echt een heel mooi horloge en meestal als ik dat zeg dan komt hij wel in m’n collectie:)

Het is gewoon jammer dat ze er niets beters erin kunnen of willen stoppen.

Ik zou een Eta prima vinden, maar is sellita slecht ?
Als je zoekt valt dat wel mee

Je ziet het uurwerk niet …
Het loopt super netjes binnen cosc norm
Gangsreserve, tja … ik vind het handig geen vereiste.

Ik vind inhouse niet perse beter / een vereiste als je dat wilt moet je verder kijken.
Ik zie daar ook nadelen aan vast zitten …

1 like

Voorlopig gaat deze over overpriced met matig veel te goedkope k*t uurwerk weer gewoon om de pols :joy:

16 likes

Mijn enige Breitling.


27 likes

Kleurtje went snel :+1:

Hoeloopt jouw klokkie ?

Hier BAM Cal.04 uurwerk, loopt +1 en 70 uur gangreserve :heart_eyes:

11 likes

Nee het is ook niet slecht en ETA of sellita boeit mij helemaal niks.
Als je hem om je pols hebt merk je er verder ook geen zak van.

Maar het voelt gewoon zo makkelijk. Je kan als breitling toch wel iets verzinnen met minimaal 50-60 uur gangreserve en een silicon spring

Dat is t meer.

2 likes

Blijkbaar ligt dat niet zo simpel … als je niet tot de swatch group behoort anders deden ze het allemaal wel.
Ik neem aan geld kwestie … wordt het veel te duur.

Breitling doet dat wel met de b01 en bijv b04

Maar goed , er stond ook bij de advertentie wat de vorige eigenaar voor een beurtje voor dit horloge had betaald …. Was meen ik niet gering.
Dat hoort dan ook bij een inhouse uurwerk

In basis kan veel maar tegen welke prijs.

10 likes

Klopt, maar ik heb nu een z.g.a.n. horloge waar ik voorlopig geen omkijken naar heb natuurlijk :+1:
Als je een horloge met een uurwerk als dit koopt, weet je dat je een keer aan de beurt bent,

2 likes

Thanks!

13 likes

In mijn Christopher Ward C65 Trident zit ook een Sellita uurwerk.
Deze heb ik afgelopen 2 weken onafgebroken gedragen en liep uiteindelijk na deze 2 weken 4 sec.achter.
Niks mis mee dus :+1:t2:

3 likes

Sellita of ETA, het maakt kwalitatief niet veel verschil. O.a. IWC maakt van beide uurwerken gebruik in een aantal van haar series. En dat zijn vaak ook horloges van 6 a 7K. Net als bij Breitling wel met wat modificaties.

9 likes

15 likes