Breitling Only Deel IV

Klopt , vind breitling banden al jaren top, niet goedkoop maar goed dat zijn andere merken ook niet.
Nu ze op staal ook snelverstel hebben klaag ik helemaal niet meer :+1:

Ik heb ook alleen maar Breitling banden, 4 stuks in totaal. Zwarte Militairy, Zwarte en Bruine Kalf en Militairy Canvas Grijs. Allemaal met Buckle en/of vouwsluiting.

3 likes

Zorgeloos klooien, zwemmen en snorkelen .
Afleesbaarheid onder water is bizar goed.

13 likes

Mooie set :ok_hand:

1 like

deze sonisch gereigingde kast en band. Het quartz binnenwerk lekker gelaten zoals het was. Voorzichtig de achterkant weer exact op de juiste positie monteren dan drukt de batterij het lcd display niet kapot (van de week op chrono24 een aerospace met kapotte lcd te koop gezien.voor bijna 4K$…)

11 likes

Met bandje van Spyderstraps:

12 likes

Vanavond de Avenger weer even een Cape Cod behandeling gegeven! Die glimt toch weer als een malle :star_struck:

22 likes

Mooi gedaan!

1 like

Wat een mooi resultaat! Erg fijn spul is het.

2 likes

19 likes

Even demagnetiseren (laten)?

1 like

Wauw netjes hoor. Hij lijkt weer nieuw.

Kende dat spul helemaal niet. Goeie tip

1 like

Voor een 2014 niet slecht he, dat gepolijste is een krassenmagneet maar hij knapt er inderdaad erg van op! Zijkanten van de case en de lugs ook voorzichtig gedaan. Diepere krassen blijven altijd zitten maar de randjes van de krassen worden afgerond dus valt het allemaal minder op.

Wat ik vooraf doe is, stalen band in warm water met Saint Marc, en achteraf in warm water met Saint Marc.
Dan gewoon in elkaar zetten en dragen tot het goed droog is. En zelfs dan komt er nog zwart polijst smeer (cape cod olie) tussen de schakels vandaan.

1 like

Snap ik, de gele dail is echt vet met de split markers :kissing_smiling_eyes::ok_hand:t3:

1 like

Er zijn lovers en haters van Cape Cod doekjes. Ik hou ervan en gebruik ze al jaren voorzichtig en bescheiden op mijn vintage horloges.

Als je het voorzichtig doet , dus nooit over je safier omdat je de ontspiegelende coating aantast, en vlak poetst, dus nooit over de scherpe randen van de kast die mogelijk na meerdere poetsbeurten licht afronden, is dit een geweldig wonderdoekje.
Let ook op dat je nooit over de satin onderdelen poetst, al het matte word echt glimmend en dat is zonde.

Het valt in mijn optiek nog net onder poetsen en niet onder polijsten, je kan imo nog steeds het predikaat ongepolijste kast aanhouden. (Iets waar de vintagisten nogal zwaar aan tillen :innocent: )

Mijn buckle ook gepoetst twee weken geleden.
Als nieuw.

4 likes

Het is gewoon een vorm van polijsten :sweat_smile:
Daarom moet je er erg voorzichtig mee zijn. Je haalt materiaal weg, al is dit minimaal.

1 like

Ja klopt, heel voorzichtig.

Kijk hem shinen op de fiets

8 likes

14 likes

ben je niet bang dat je op den duur de scherpte van je horloge wegpoetst? nu is je resultaat nog mooi, maar na 100 poetsbeurten?

1 like