Breitling Only Deel IX

Calvin Klein 4-6 weken weg :joy:

Dan ligt mijn budget aardig hoog :rofl:. Mooi horloge, wordt volgend jaar mijn one and only (in 38mm).;

1 like

44 vs 38…

16 likes

Ik heb hem op 23 oktober ingeleverd bij Pertijs in Breda, zij hebben hem op 28 oktober naar Breitling gestuurd ( omdat er een weekend tussen zat)
Een prijopgave duurt ongeveer anderhalve week, dus dat klopt vrij aardig.
Vanaf de prijopgave duurt het dus ongeveer 6 weken :+1:

2 likes

Wow, toevallig. Ik heb mijn Colt ook op 23 oktober in Breda afgegeven. Je raad nooit wanneer de offerte op de mat viel. :wink:

1 like

Oh ja, de Ironman is er geloof ik niet in 38mm, dan een andere kleur, waarschijnlijk toch wit. Scheelt ook weer wat budget :rofl:

1 like

Vandaag toevallig ?
Net als mijn offerte :wink:

1 like

Dit document is blijkbaar 7 jaar oud (gedateerd september 2018, zie rechts onderaan). Lijkt me dus behoorlijk achterhaald.

1 like

2 weken geleden gefotografeerd bij Gassan. 16 weken was wel een realistische tijd, werd mij verteld. Ik hoop natuurlijk van niet.

1 like

In 1999 nieuw gekocht bij Pertijs. Zat toen een mooie blauwe sharkband op. Destijds versleten. Nu deze band gemonteerd.
Draag hem nooit, moet nog ergens een paar schakels kopen om hem groter en dus passend te maken. Of een mooie blauwe sharkband scoren.

13 likes

Of verkopen … ? :wink:
Mooi horloge ! :ok_hand:

Mijn daily… :wink:

15 likes

Goed nieuws. Wachten is nooit leuk!
Nu maar hopen dat die langere wachttijd is opgelost door kundig personeel aan te nemen!!

Mijn ervaring met full service en vervangen van slijtage delen zijn nou niet echt louter positief en dat is een understatement. Was nog een ETA uurwerkje ook…

Of doe eens anders dan anders en laat @vintage4all een mooie band voor je maken!

Heb ik ook laten doen voor m’n B-1 omdat ik niet iets mooi en blauw kon vinden bij Breitling zelf.

Top kwaliteit en ouderwets vakmanschap tegen zeer schappelijke prijzen!

Hieronder paar foto’s.

En als je dan combineert met een originele vouwsluiting is het helemaal top!

13 likes

Ik kan je aanname bevestigen. Het ontbreken van een snel verzet van de datum is het grootste nadeel van de Navitimer (of in ieder geval dit type…).

Naast het feit dat je er de polsen voor moet hebben is het voor mij de reden geweest om de Navitimer weg te doen. Ooit koop ik nog wel een 806 terug! :smile:

Plaatjes uit het archief :cry:

15 likes

Zeker gaaf in deze kleurstelling. De mooiste wat mij betreft.
Ik bezit zelf een skyracer colt, deze zou mooie aanvulling zijn maar vind hem toch te druk, en de 38 mm zou mij beter passen. Maar die is er niet in deze kleur.

Jammer van de weg gepropte datum, ik heb in het algemeen ook moeite met afgekapte cijfers maar dat zou bij deze geen dealbreaker zijn.
Wat wel een dealbreaker zou zijn is de Ironman branding.
De laatste tijd zie ik steeds vaker horloges die ik best zou overwegen maar waar de verwijzing naar een merk of team voor mij een dealbreaker is. Doorverkopen wordt dan ook lastiger want je moet dan maar net een liefhebber treffen.

Tijdje terug had ik dat met de Pelagos FXD Alinghi Red Bull racing. Lekker licht, goeie kleurstelling, en ondanks mijn aangeboren hekel aan de snowflake wijzer zou ik hem toch overwegen. Maarja, hoewel subtiel gedaan de “branding” is een dealbreaker, zeker voor die prijs.

Idem voor de IWC Chrono APXGP. Waar ook nog eens op de achterkant van de zichtbodem een lelijk logo geplakt is. Dan is voor 7800,00 best wat anders moois te koop :slight_smile:

Anyway, geniet van dit mooie kadootje.

1 like

15 likes

dit was ook mijn eerste breitling in 99,ook met shark band en naderhand omgezet op de stalen.
wel een beetje spijt dat ik hem toch heb verkocht

Coral dial in het zaterdagzonnetje! :sunglasses:

16 likes

Heb ook wel eens op punt te staan hem te verkopen maar gelukkig toen niet gedaan. Was ook mijn eerste breitling dus een blijvertje.

1 like