Breitling Only Deel IX

14 likes

Haha geldt voor Patek misschien. Met een Breitling moet je ze nogal van je afslaan hoor! :rofl:

8 likes

Blauwe maandag…

28 likes

Ja een grap moet kunnen tussendoor. Echt een prachtige Top Time @Dwight_Schrute :star_struck: :ok_hand:

3 likes

Hier wel hordes. Maar of je er blij van wordt. Ieder zijn ding natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

27 likes

Haha, ik ben al voorzien gelukkig :smiling_face_with_three_hearts:

Die grijze Colt blijft toch geweldig he. Wat een topper met sunburst plaat en volledige brushed case/band.

1 like

25 likes

Ik doe ook graag mee als dat nog kan.

1 like

Zeg, kan je hier in deze thread ook vragen stellen over Breitling horloges bijvoorbeeld als er iets mis is aan je horloge voor wat advies of is dit meer een “toon je horloge” thread? Wil niet op de verkeerde plek spammen.

Iets technisch mis of qua uiterlijk om te weten of die echt is?

technisch mis. Ik zal het hier even uitleggen en als het niet de juiste plek is dan helemaal in orde om te deleten!

Ongeveer een week of twee geleden heb ik via Chrono24 een Breitling A17035 gekocht, omdat ik actief op zoek was naar zo’n model. Het was de eerste keer dat ik een luxe horloge kocht dus ik was natuurlijk een beetje nerveus om iets tweedehands te kopen. Alles leek in orde en ik ontving het horloge met papieren, ik heb de betaling bevestigd en ik heb het de afgelopen twee weken eigenlijk continu gedragen (behalve tijdens het douchen). Alles zat goed.

Gisteravond rond 1:30 ging ik slapen en deed ik het af en legde het naast me op bed. Ik werd rond 9:30 in de ochtend wakker, heb ontbeten en uiteindelijk wilde ik rond 11:30 het horloge weer omdoen omdat ik het huis uit moest. Tot mijn verrassing stond het horloge stil, op ergens rond 9:40 ongeveer. Dat verbaasde me, want het was maar korte tijd nadat ik het had gedragen. Mijn Orient van 13 jaar geleden houdt de power reserve minstens twee dagen vast.

Ik heb het een beetje opgewonden door het te schudden om te kijken of dat het probleem was; het begon te tikken maar stopte na een paar seconden (ik heb ook maar heel even geschud). Ik heb de tijd opnieuw ingesteld en het weer omgedaan, en nu loopt het weer. Ik vroeg me af of mijn exemplaar misschien ergens defect is? Het kan toch niet zo zijn dat het maar één nacht charge heeft, toch? Heeft de verkoper dit misschien tactisch verzwegen.

Is het een nieuw horloge, zo niet hoe oud en wanneer is die voor het laatst geserviced?

Misschien kan je proberen hem handmatig op te winden (zo lang draaien tot je een klik hoort) en wegleggen en kijken hoe lang die blijft lopen?

Kan natuurlijk ook zijn dat de rotor niet goed werkt, wat heeft de verkoper gezegd over de staat?

Het is een oud model van 1994 (zie het aan de papieren). Ik ga hem vanavond eens om 00:00 afzetten en zien of hij morgen toch tenminste 9 uur kan volhouden, daarna manueel opwinden en dan nog eens zien. De persoon zei dat er niets mankeerde aan het horloge, ik heb ook expliciet gevraagd naar de gangreserve en hij zei dat het ook goed werkt en dat hij het als zijn enig horloge droeg zonder te moeten winden. Maar ja een mens kan alles zeggen natuurlijk.

op papier is 42h maar door de leefttijd zou iets minder kunnen zijn, maar 8u is veel te weinig, zoiezo…

Capture d'écran 2026-01-13 083617

1 like

Goedemorgen , zelfs met dit weer word ik vrolijk

26 likes

Begrijp ik,mooi horloge en juiste auto onder je kont!

2 likes

20 likes

Vanochtend bij Breitling boutique geweest

De navitimer is echt wel gestegen op mijn verlanglijstje en met name de ice blue!

28 likes

Erg fraai! Ik heb er twee weken geleden de groene gepast bij Van Baal. Om hebberig van te worden. Even doorsparen…

1 like

Staat ook op mijn wishlist maar dan de 46mm reverse panda :star_struck:

1 like