Breitling SuperOcean Heritage '57 Rainbow
Ja ze zouden de keus bij de klant moeten laten welk model doos (vorig model of de sobere). Ik kon het twee jaar geleden nog regelen bij aanschaf SOH.
Jong geleerd, oud gedaan ![]()
![]()
Dat wordt sparen voor horloges i.p.v. studie(s) ![]()
Kek! Lekker zomers horloge.
Hebben alle indices ook lume in die kleurtjes gekregen?
Jazeker (niet mijn foto)

Er komt weer een hoop moois voorbij hier.
Toch betrap ik mezelf er wel op dat ik de nieuwe dials zonder de opgelegde Wings wat anoniemer en minder mooi vind. Voor mij is dat (nog) echt een showstopper.
Ik snap niet waarom ze daar vanaf zijn gestapt? Of naast elkaar laten bestaan?
Ik weet dat dat niet het origineel was, maar m.i. wel hét logo dat Breitling tot het grote merk heeft gemaakt (in the “sketchy” era
) wat het nu is.
Ben ik daar alleen in?
Vast niet. Maar ik ben het niet met je eens. Breitling hoeft zich zeker niet te schamen voor de “sketchy” periode. Zonder die periode hadden ze denk ik niet eens meer bestaan. Maar ze zijn nu weer wat verder en beter. En “time flies” is zo’n dooddoener. Andere merken hadden vleugels in hun oorspronkelijke logo. Er zijn natuurlijk ook andere merken die een B als logo hebben. Maar voor mij is het wat waard dat het een wat oorspronkelijker logo is (al is dat bij Breitling natuurlijk ook wat wisselend).
Alleen waarschijnlijk niet, maar ik vind de periode met de wings juist horloges hebben die ik totaal niet mooi vind, met name jaren 90 en 00, uitzonderingen daargelaten
Juist het meeste na 2017 en met het B logo spreekt mij erg aan
Zoveel mensen zoveel wensen
Helemaal mee eens! ![]()
NA incoming na geduld/zoektocht van ruim 20 jaar…
Een golden oldie uit de jaren ’00 maar juist met de B op de wijzerplaat.
Heel, heeeeel blij mee. TBC!
Het is nog steeds sketchy era, ook met nieuwe logo ![]()
![]()
Ja dat klopt, dat heeft Breitling weer groot gemaakt. Vooral door de heer Schneider (vind ik).
Ik vind het huidige logo mooier. Ook omdat het eigenlijk in 1884 zo ontworpen is. Ik vind de wings, zeker met anker, to much… Ik vind het zeker een mooi logo, absoluut. En ik zou gerust een horloge kunnnen kopen met de wings, zoals een old navitimer.
Misschien komt dat ook omdat mijn dure hobby begonnen is met de nieuwe Navitimer en AOPA logo en de B op de secondewijzer ![]()
![]()
![]()
Want het AOPA logo vind ik uiteraard weer fantastisch ![]()
Wat een plaatje ![]()
Ik kan niet wachten op de foto’s!!!
Dat je Navitimers ook te koop heb staan ![]()
![]()
![]()
Die zou ik nooit wegdoen ![]()
Wings, B, ankertjes aan de secondewijzer, ik vind het allemaal prachtig
Prachtig exemplaar, erg gaaf met de kroon aan de linkerkant. Is deze 18k of staal? Zeker foto’s posten als je m hebt!!!
Die vind je niet snel, gefeliciteerd!
Oudere foto en ik realiseer mij dat ik deze topper ook weer eens moet gaan dragen.
Volgend jaar wordt de Navitimer 75 jaar oud, hopelijk komt Breitling met dan wat mooie anniversary edities zoals ze deden bij 50 jaar met de A41322. Die had weer een ander logo, de twinjet ![]()