Zoveel mooier op die blauwe band.
Net de Cosmonaute opgehaald bij Timefix Akersloot. Na een complete service is hij weer zo goed als nieuw. Perfecte service van Ed en een zeer schappelijke prijs ook dus heel erg blij😀
Beauty!
Dank je wel ook erg blij mee😀
Mede Breitknights, ik heb een vraag (klein dilemma) en weet dat ikzelf alleen dat op kan en moet lossen, maar wil toch graag jullie mening weten.
Wat vinden jullie de waarde van een full set vs. watch only?
Ik ben met 2 exact dezelfde horloges bezig en één is bijna full set (alleen de binnendoos ontbreekt) en de ander is watch only.
Prijsverschil is €500.
Vinden jullie het dat waard?
Voor mij zo niet, het is dan toch geen full set.
Ja, over welk model hebben we het dan? Ik heb je al een paar keer vragen zien stellen hoor maar weet het model niet meer.
500,- euro is toch aardig geld, wanneer kwaliteit, staat, etc hetzelfde zijn zou ik zeggen watch only.
Een Chronospace uit eind jaren ‘90.
Het zou voor mij niet veel uitmaken.
Bij nieuwere modellen zou ik full set doen, maar bij een horloge van meer dan 25 jaar oud zou me dat niet uitmaken en is die 500 mooi meegenomen.
Zelf zou ik altijd voor een full set gaan.
In dit geval is €500,= natuurlijk veel. e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de staat.
Een optie is om voor de watch only te gaan en in een later stadium de set stap voor stap compleet te maken.
Dozen en boekjes zijn niet moeilijk te vinden.
Er zit in GB iemand die zo ongeveer overal boekjes van heeft, weet alleen niet meer wie of welke site dat is.
Nieuw horloge full set. Ouder horloge (zeker eind jaren 90) dan is watch only prima.
Misschien moet je je afvragen of je het horloge op termijn verwacht weg te doen. In dat geval is full set beter.
Is het een blijver dan Watch only.
Zoveel horlogedozen, al dan niet met boekjes, liggen alleen maar ruimte in te nemen. Ik heb er 1 keer naar gekeken maar daarna nooit meer.
Horloge bewaar je toch in de horlogedoos.
Nieuwe binnenkomer van TiccTacc? hele mooie chronospace is dat !
Doosjes en boekjes werden bij de Breitling AD wel steevast bij elkaar geraapt. Ook zijn veel certificaten (gele boekjes) met de hand ingevuld. Dit kan helaas ook HEEL goed achteraf gedaan zijn…. Bij Breitling heel voorzichtig zijn met wat je extra betaalt voor full sets. Van de meeste modellen uit de laatste decennia zijn nog nagenoeg omgedragen / untouched pareltjes te vinden met beetje geduld voor relatief weinig geld. Liefhebbers die op dat spul jagen zijn nog steeds zeer beperkt !
Ik vind conditie veel belangrijker. Tenzij het echt full full is tm originele aankoopbon en dat soort details. Dan zou ik compleetheid misschien nog eens verkiezen boven staat, maar echt alleen in uitzonderlijke gevallen!
Dank voor de antwoorden allen. Ik ga dit allemaal eens even meenemen en verwerken.
En genoemde scenario’s zijn mij idd ook allemaal al in het hoofd gekomen.
Of ik hem houd of niet, kan ik nu echt nog niet zeggen, de full sets die ik heb bekijk ik inderdaad ook nooit, en ergens is het zonde geld maar mijn principe tot nu was altijd full sets only!
Eén van de kandidaten is die van Ticctacc inderdaad. Ben al tijdje met ze aan het appen en heb er al 2 gezien. Zij kopen ook gewoon online in/op van particulieren en verzamelaars en daarom dus niet altijd full set maar kunnen ze snel wat aanbieden.
En ik denk omdat het al oudere modellen zijn dat full sets én moeilijker zijn én wrs. ook al bij elkaar gezocht.
Enfin, ik heb geen haast. Mijn doel blijft wel een full set, in mooie staat voor een, voor mij acceptabele prijs! Maar dat zal voor iedereen gelden denk ik…