Mijn bezel ring van mijn Superocean 44 heeft een stuk verf verloren. De bezel heeft wel wat krassen, welke erger lijken op de foto, maar de plek waar de verf eraf is is nooit geraakt. Ik heb ook een foto van vorige week waar de verf er nog op zit. Wel jammer. We zullen het maar karakter noemen.
Mijn pols 19,3 cm. Ik draag Super Avenger II , diam. 48 mm, stalen band… zit goed.
Kabam! Serieuze diameter van je Breitling .
Vandaag contact gehad met de juwelier… horloge nog bij Breitling na 10 weken (loopt iets te snel)
Straks kick ik nog af…
Ik heb hem ook wel eens omgehad maar ik ik vind hem persoonlijk te groot. Die 45mm van mijne gaat net maar eerlijk gezegd twijfel ik over een inruil op een Super Chronomat 44. Alleen zodra ik de 45 weer omdoe vind ik weer dat ik dat niet moet gaan doen.
Super chronomat altijd +1
Helemaal mee eens!
Maar toch, de Avenger 45 Chrono is ook gewoon erg mooi. En iedere keer als ik er naar kijk heb ik nog steeds dat wow-gevoel. Drie Breitlings is teveel (ook qua budget) want de SuperOcean 44 gaan ook niet weg. Heb ik ooit gedaan en altijd spijt van gehad, nu blij dat ik er weer één heb.
Als het nu goed zit zit het nu goed. Dat gebeurt niet vaak.
Even een aanvulling hierop. Ik had Breitling een mailtje gestuurd met de foto. Verf die loslaat op de bezel mag volgens de klantenservice niet gebeuren en wordt onder garantie vervangen. Nette service
Dat zijn goeie berichten
Zie ik nu goed dat deze niet meer verkocht wordt door Breitling? Dit is in mijn ogen namelijk echt een van hun mooiere modelen.
Bij het indraaien van de kroon (colt 41) moet ik echt redelijk kracht zetten, echter bij uitdraaien gaat het super soepel …
Heeft dit iets met pakkingen oid te maken?
Ik had dat wel heel erg met het uitrekken van de kroon, de hacking functie om de tijd goed te zetten. Dat kostte echt veel kracht.
Nu ik eraan terugdenk kostte het indraaien ook wel enige kracht. Volgens mij komt dat ook omdat het uurwerk altijd gekoppeld is. Anders dan bij bijv. Rolex.
Dus dat betekend dat het uurwerk ook aan het opwinden is als je de kroon indraait. En dat is dus de weerstand die je voelt.
Ik zou het eigenlijk niet weten.
Zie hem inderdaad nergens staan.
Automaat? Zo ja draai je ook het opwind mechanisme mee met vast draaien daardoor voelt het zwaarder dan los
Ja automaat, heb meer automaten maar met deze Colt is het wel extremer dan bij mijn andere horloges…