Was het van jou??
Kunt je ons herinneren hoe je hebt laten “brushen” ?
En nu naar de Exospace voor een complete “quartz” collectie
Nou, nu je het zegt. Daar kijk ik ook al zo af en toe met een schuin oog naar tijdens mijn, dagelijkse, rondje langs de bekende handelaren “velden”…
Vanmiddag bij het ophalen van de B-1 ook nog een mooie Chronospace uit 1994(!) in de handen gehad. Was weer eens zo’n ‘glas loos’ exemplaar!
Ik denk wel eens of ik al mechanische horloges eruit doe en volledig los gaan op alle ana-digi modellen van Breitling. Van elke iteratie één. Dat zou mooi zijn!
…zoiezo nog een B50, een Aerospace van de jaren 2000-2005, een Exospace…
Mooi hoor, gefeliciteerd
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Jazeker, 1 dag na nieuw gekocht bij van Baal band gedemonteerd en met een 3M Scotch Brite borstel in draaibank de band (zijkanten afgeplakt) er langs halen. Per stuk de schakels ook kantelen om ook om het hoekje te brushen. Met gevoel en vooral rechtlijnig en evenredig.
Eigenlijk heurt t met zo’n Bergeon borstel maar goed die had ik niet.
Bezel eraf en zo de lugs ook gedaan. Dat vergt wel wat meer voorzichtigheid.
Als je het zelf niet aandurft dan misschien Andre horloge24 vragen.
Ik zou misschien zelf willen proberen mits de goed borstel(s)
Wat noemt jij "3M Scotch Brite Borstel ", er zijn zoveel soorten ??
Zo iets:
of meer zo iets:
Heb je nog andere fotos van deze horloge ?
Heel gaaf man gefeliciteerd.
Wat een prachtige aanwinst! Van harte gefeliciteerd!
Ik was eigenlijk voor aanschaf van de B-1 al van plan om er direct een rubber band op te zetten. Had ‘m al aangeschaft ook, maar nu ik de metalen band een tijdje langer om heb en beter heb kunnen bekijken in verschillende polsposities om mijn eigen pols twijfel ik!
Op foto’s oogt de Fighterband vaak grof en heel open, maar op de pols is die indruk helemaal weg vind ik. Ook de grootte van de schakels, 3 in de breedte i.p.v. 5 bij mijn Pilot band, valt me reuze mee qua grofheid.
Mijn vrouw zij al gelijk dat ze deze stalen band mooi(er) vindt. Waarschijnlijk zag ze mijn twijfelende ogen naar de band kijken…
Voor ik hem erop zet heb ik al wat foto’s van het internet bekeken met rubberen band en ineens is het enthousiasme ook weg…
En even simpel ernaast leggen voor een vergelijk foto als proefopstelling werkt ook niet echt enthousiasmerend…
Voorlopig maar even door op staal en laten bezinken en kijken hoe het op langere termijn bevalt.
De Fighter band draag wél heel comfortabel moet ik zeggen, heb dan ook wel geluk dat ik deze wél precies goed passend krijg. De Pilot band is bij mij altijd net iets te kort of te lang.
Problemen, problemen, problemen ….
Persoonlijk heb ik deze Diver Pro met de grote letters nooit echt mooi gevonden, maar in ieder geval zou ik bij jouw model meer voor een blauwe band gaan
Misschien zelfs wat mooi leer
En als je toch de voorkeur geeft aan rubber, dan is het nieuwe model van Breit, naar mijn smaak soberder
Leer op een B-1 ben ik nog niet zo enthousiast over. Beetje tegenpolen vind, al ziet die ‘sharkskin’? er wel gaaf uit!
Qua rubber vind ik juist weer alleen de Diver Pro mooi!
Ik heb ook de zwarte Rouleaux rubber al voorbij zien komen op een B-1 op het internet en vond ik redelijk. Ik heb er nog een liggen die ook even op mijn Chronomat 42 B01 heb gehad, maar die band is heel erg slap (soepel) en vind ik bij de lugs niet zo mooi dat ie breder is.
heel gaaf , geniet ervan
Gefeliciteerd
De zwart rubber band is weer retour AD. Ik vond hem er niet mooi bij staan, geheel in tegenstelling tot wat ik verwachtte! Al sinds ik de B-1 mooi vind had ik wat ‘met’ (tegen! ) die Fighter band. En ik had ook altijd het idee dat áls ik er ooit een heb, de band er direct en subiet afgaat!
Hoe anders kan het lopen… ik vind hem in het echt dus helemaal de bomb! Misschien omdat m’n smaak is veranderd, misschien omdat ie in het echt toch anders draagt en er uitziet?
En nu na al wel één hele dag dragen weet ik het denk ik wel zeker, de Fighter band blijft er voorlopig lekker op zitten. Misschien later eens de blauw rubber Pro band en als nieuwe kandidaat vind ik de Military Calfskin banden wel mooi.
Maar voorlopig dus helemaal origineel en met de Fighter band!
Leuk te lezen dat een koop goed verloopt
Bij mij liep het helaas wat minder.
De Galactic gaat niet door, ik kreeg geen goede deal in elkaar getimmerd en twijfel een beetje over de maat. Het is een schitterend horloge maar voor die prijs wil ik hem op staal.
Compleet origineel dus.
Als ik volgende week tijd heb eens naar de Headwind gaan kijken, die is wél op staal en ook full set. Daar staat een mooie bruin leren croco met vouwsluiting ook goed op, en die heb ik liggen.
Moet dan wel op zoek naar een gebrushte sluiting want die heb ik weer niet…
Tja, een day-date moet er toch komen…
Dan heb ik het dus over