Aangezien je het oude model hebt zal het horloge een stukje ouder zijn dan 10 maanden + een aantal maanden bij de juwelier.
Maar goed, even goed controleren en mocht het niet binnen COSC vallen dan naar AD om het naar Breitling te laten sturen.
Zou ik inderdaad kunnen meten zo.
Maar dan zou er dus wel iets mis mee zijn aangezien ik het horloge altijd op dezelfde manier draag en 's nachts wegleg. (Op de kroon, 3 uurs positie). Verder draag ik het horloge 16 uren per dag. Ik doe dus nu niks anders. Alleen meet ik nu 12 seconde en vroeger 5,5.
Zolang je niet weet of die echt buiten specs loopt kan je het niet hard maken. dagelijks dragen zegt niets over verschillen in temperatuur en/of activiteit die impact kunnen hebben.
Dat is zeker zo. Maar het zou toch wat zijn dat je nu al intern iets niet goed hebt zitten (wat eerst wel goed was) waardoor die onder garantie gerepareerd zou moeten worden.
Daar is garantie toch voor ?
En wat YY77 al zegt, het kan ook te maken hebben met externe invloeden.
Horloge hoeft misschien helemaal niet gerepareerd te worden maar alleen afgeregeld.
Ik begrijp wat je bedoelt.
Waar het mij vooral om gaat is waarom het horloge plotseling “zo veel” afwijkt terwijl ik het horloge niet anders gebruik/draag.
Daar zal niemand hier antwoord op kunnen geven omdat we er niet bij zijn geweest.
Jazeker.
Moet wel zeggen dat ik met name hier in het Breitling topic vaak hoor dat horloges terug moeten voor reparatie/afregeling. Kijk maar eens terug. Vind het echt opvallend.
Er is ook geen merk topic dat zo actief is… dan hoor je dus veel mooie verhalen maar ook relatief veel “negatieve” verhalen.
Magnetisme hoor ik niemand over. Dat zal dus misschien niet zo zijn.
Het is allemaal geen drama maar ik ga het nog eens goed meten en dan eventueel wegbrengen voor afregeling onder garantie.
Bedankt zo ver! (Verdere informatie of tips altijd welkom.)
Ben ik niet helemaal met je eens.
Zit veel in het Speedmaster only en Omega only topic. Daar hoor ik het echt veel minder tot nooit.
Ach, misschien zijn die minder kritisch…
Mijn Breitling loopt perfect binnen de COSC als ik 'm draag en 's nacht op het nachtkastje leg, maar als ik 'm draag en daarna de hele nacht op de watchwinder doe loopt ie iets teveel voor.
Zeg het maar, en het boeit me ook niet zoveel.
Het is nu eenmaal een mechanisch automatisch horloge.
Ja, zou kunnen.
Tnx voor je input Ron.
Wordt gewaardeerd!
Staat er een te koop bij juweelwinkel.nl
Daar heb ik de foto’s van hergebruikt…
Ah oké, ik heb er ook al een paar keer naar gekeken