Veel verschil qua dragen ten opzichte van normale gesp?
Ja het draagt iets comfortabeler en het is beter voor je band(en).
Ze zijn overigens wel duur geworden. Ik kocht de mijne (bovenste foto) toen voor 270 euro. Die andere zat al bij mijn 44 GMT.
Ja ze zijn best aardig aan de prijs,toch bijna 500 voor een bandje
Alleen de 4 in het datum venster is hetzelfde gebleven
Met afstand de vreemdste Breitling-eend in de bijt van mijn collectie vandaag, de minty Deng Xiaoping Chronomat A13050.1
Natuurlijk gelimiteerd op 188 stuks omdat de 8 geluk brengt in China.
(88 vond Ernest Schneider vermoedelijk te weinig en 888 weer een beetje te veel van het goede…… )
De tint geel is net wat anders dan bij de Frecce. Ook de tip aan de chrono-wijzer vind ik een leuk verschil in details. De markers bij “de Chinees” zijn weer iets minder verkleurd, wat hem duidelijk een frissere look geeft. Lastig om te zeggen welke het mooist is. Jullie voorkeur? (Je mag ze ook gewoon allebei too much yellow en lelijk vinden hoor)
Ik vind de chinees leuker. Plaat lijkt warmer geel en het zwarte logo contrasteert mooi. Vind de Italiaanse kleuren minder mooi op de gele achtergrond
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens.
Wat gebeurt hier veel! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Erg leuk en mooi voor het aparte in de collectie. Als daily zou ik er gek van worden.
Ik heb onlangs een lederen choco band met vlindersluiting op mijn navitimer laten zetten.
Op 1 van mijn oudere Transoceans had ik al een (kalfs)lederen band met de gewone gesp. Qua draagcomfort vind ik dat er geen verschil is.
Ik heb me in de boutique laten overhalen om toch de vlindersluiting te nemen. Ze zeiden ook dat er minder slijtage op de band zou zijn. Maar met de kalfslederen band doe ik toch ook al heel lang en die ziet er nog zeer goed uit.
Wat ik het grootste nadeel vind is dat bij de vlindersluiting / vouwsluiting het uiteinde van de band te zien is. Bij de gewone gesp ziet die naar de buitenkant toe, dus uit het zicht.
Kijk eens een stukje omhoog naar mijn foto’s. Deze vouwsluitingen zitten op een gewone band en zien er uit als een gesp/buckle, alleen met 2 drukknopjes aan de zijkant. Dat zijn niet meer de vouwsluitingen zoals ze voorheen waren bij Breitling.
In de boutique hadden ze er eerst nog een grotere maat van band opgedaan. Dan kwam dat uiteinde stukje nog verder.
Die sluiting is wel handig om aan en af te doen. Slijtage is in mijn geval minder van toepassing omdat ik toch veel wissel en mijn voorkeur qua draagcomfort bij de metalen banden ligt.
Hoe beviel dat?