Ik overweeg een Galactic 41mm van 2012 te kopen. Voor mijn pols ontbreken er 2 of 3 schakels. Waar zou ik deze kunnen vinden ?
Is gewoon van een pilot band. Moeten goed te vinden zijn
Vond het wel tijd voor een kleine NA. De professional variant in deze typische Breitling kleur stond ook al een tijdje op m’n lijst. Zeldzaam zijn ze absoluut niet en duur al helemaal niet! (Rond de 1500€ is in Europa al haalbaar)
Maar….bijna NOS exemplaren zijn natuurlijk een ander verhaal!
En dan wordt geduld toch weer beloond als er eentje opduikt bij een klein handelaartje aan de andere kant van de wereld voor best een zacht prijsje. Watch only, maar dat vond ik geen enkel probleem.
Deze professional variant werd een paar jaar later geïntroduceerd dan de gewone Superocean van die generatie. De introductie vond eind jaren negentig plaats en dat was net precies de periode dat Breitling ook overstapte van tritium naar Superluminova wijzerplaten . Je vindt ze dus met beide platen! Het is kwestie van smaak maar de zeer typische patina van tritium Superocean platen vind ik niet mooi combineren met de gele kleur wijzerplaat in tegenstelling tot zwart en blauw.
Dan echt liever een kakelfrisse witte superluminova variant waar de lume ook nog gewoon werkt!
Een van de lolligste stukjes Breitling marketing vind je meteen in de Chronolog 3 uit december 1998 waar het model ook voor het eerst te vinden was. In latere chronologs komt het telkens weer terug. Ze leggen even haarfijn uit waarom een brushed case toch echt verstandiger draagt dan een polished case tussen de haaien
Leuk detail is nog het correcte gespje aan deze nog originele zwarte calf strap van het hele oude type. Deze 18mm gespjes met echt precies de juiste factory finish zijn nieuw namelijk bijna niet te vinden!
Ben erg content met deze zeer frisse jaren negentig knaller!
Gewoonweg prachtig!!! Van harte gefeliciteerd!
Waar kan je ze toch steeds vinden
Gelukkig, jij kunt veilig naar het strand van Scheveningen volgende zomer
Ongelooflijk waar hij ze steeds vandaan sleurt hé
Natuurlijk van harte met deze schoonheid
Hele gave vondst! Knalt er heerlijk uit zo in het geel
Goeiedag,volg het hier al een poosje maar nog nooit wat gepost.Hierbij 1 van me 2 Superoceans.Groet uit het hoge noorden
Gave Superocean en leuk dat je post, ben ook wel benieuwd naar de andere!
FTFY
Dit is de andere superocean uit mijn net beginnende collectie😇,heb hem op staal gekocht en rubberen band extra erbij
Er komen vast nog meer bij want ben aardig verslingerd geraakt aan dit topmerk:ok_hand:

Heb de andere net gepost
Mooie Superoceans heb je😀