Breitling Only Deel VIII

@MPK jij hebt nogal wat Breitling Aerospaces he, hoe zit het met batterijduur? In de catalogus staan 10 jaar voor sommige, andere slechts 2 jaar. Waar zit t verschil in?

Voor de Aerospace’s gaan de batterijen gemakkelijk 2 jaar mee, zelfs 3 denk ik (of meer), ik heb er nooit echt op gelet, ik vervang de batterij zelf voor 2€ en smeer de afdichting en heb er nooit problemen mee gehad (. maar hey, ik ga niet dieper dan 2 meter :joy:)
10 jaar geven ze dat voor de oplaadbare B50 en B55… Mijn B50 is uit 2016 en ik merk nog steeds geen zwakte in de batterij

1 like

Echt? Hoe dan?

Je neemt een mini-schroevendraaier, je verwijdert de deksel

Hier de Evo (6 schoeven)

Hier de oude van 2002 (met clips deksel)
9ed59dedbbdb3f92415c9ce554eba45c1b6316df_2_666x500

Je verwijdert de oude batterij en plaatst een nieuwe die je eerder bij Amazon hebt besteld (ik bestel ze per 5 voor minder dan 10e)

Je maakt alles goed schoon, je smeert de rubbertje in met siliconenspray en je zet alles weer in elkaar :grin: :ok_hand:

Nu hebben ze bij de B70 speciale schroeven geplaatst (ik denk dezelfde als de B50 en B55), we zullen het juiste gereedschap moeten vinden, als iemand mij een tip kan geven, dat zou geweldig zijn
crossed_fingers

7 likes

Is het niet mogelijk ééntje van die schroeven met een tangetje er uit te halen
en kijken of die andere schroefjes passen die moeten toch ergens te koop zijn ?

Appeltje eitje toch.
Its not rocket science. :+1:
Goed gereedschap is het halve werk.

:scream: met een tangetje !! Er is geen ruimte tussen de kop en de kast zelf, ik denk 1mm meer niet en dan de schroef kapot maken :confounded:
Nee, nee, moet echt de tool die past hebben :face_with_diagonal_mouth:

De vraag is waar koop je het ?
En als Breitling het heeft gaan ze het U verkopen ?
En natuurlijk bdoel ik geen waterpomptang he :smiley:

Zoals je het schetst inderdaad :green_apple::egg:, maar je hebt wel een horlogekastvasthoudtooltje.
Maargoed, ziet eruit alsof ik dat zelf ook wel kan. Ben niet vies/bang/angstig van een klusje.
Oftewel, om Pipi te quoten: Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan! :grinning:

1 like

Je kunt eerst oefenen op een Casio of Timex, is net hetzelfde :joy:

1 like

Breitling zal hem nooit verkopen
Ik heb er een gevonden op Ali maar de “tanden” breken te snel, ik heb 2 st terug besteld aan hetzelfde adres, maar de maten waren niet meer hetzelfde?!?! :confounded:

Mooie band!

17 likes

En een goede metaalbewerker een alieke laten namaken (probeer maar te helpen)
Je zou ervan versteld staan wat zo’n man kan met gepast staal.

Zou zo’n iemand moeten kunnen vinden :thinking:

Ken je niemand die op een groot bedrijf werkt als mekanieker, in de familie of vrienden
een bedrijf zoals DAF ofzo ik zeg maar wat.
Zulke mannen maken dat in hun schakttijd of even tussendoor.
zulke mannen moet je zoeken ik geef maar een idee in de richting die je moet zoeken.

Amazon heeft ze wel in het assortiment, maar weet niet of ze naar NL verzenden.
https://www.amazon.in/Precision-Screwdriver-Richard-Watch-prongs/dp/B07K18811N

Vanuit Italië. :+1:

2 likes

Bij Daf?? Zal me toch verbaasd, het is heel klein, volgens oom Ali is maar 1,25mm diameter

Zal me straks indiepen :+1:

De laatste voor dit jaar… beloofd :person_shrugging:

27 likes