Breitling Only Deel VIII

20 likes

Het sneeuwt hier :sunglasses:

30 likes

Hier ook :joy:

1 like

dit model ken ik eigelijk niet zo goed, ziet er wel tof uit.

Breitling Chronospace Evo Night Mission V73330

Kwartsuurwerk
Kaliber Breitling 73 Superquartz
Basiskaliber ETA thermoline 251.232
Titanium kast
Doorsnede 43 mm
Waterdicht 10 ATM
Lunette Titanium
Saffierglas
en chrono met split-seconds/ratrappante

39ea557844610b7f16d977b2feb792035a3f2267_2_669x500

18 likes

Een ‘kleine NA’ update. Het betreft een nieuw leren bandje voor de Galactic. Het is een heel verhaal geworden en dat voor slechts een bandje! :face_with_peeking_eye:

Ditmaal wel een origineel Breitling bandje. Na het een tijdje met een niet origineel (Rios 1931) uitgeprobeerd te hebben toch besloten om voor de real deal te gaan.

Waarom? Ofschoon de Rios erg goed aanvoelde en ook mooi is gebleven paste die qua breedte toch nét niet mooi strak tussen de lugs en de sluiting.
Op de 2 foto’s hieronder heb ik het geprobeerd vast te leggen.

Rechts is een ruimte van 1-1,5mm zichtbaar.

Links hier idem 1-1,5mm.

Nu is dat natuurlijk niet zo’n ramp, maar als je, zoals ons Breitknights, af en toe close up foto’s neemt valt het op. En de band bewoog ook heen en weer tussen de lugs. Aangezien het aan beide zijden was en bij de sluiting is het m.i. of een producteigenschap of het leer is iets gekrompen (als dat mogelijk is)?

Enfin, in het begin dacht ik ce sera, het zal wel. Maar het ging steeds meer broeien en etteren….
Toch maar eens googlen naar origineel. 432X was het Breitling artikelnummer en als snel kwam ik erachter dat die bijna nergens meer verkrijgbaar is! In ieder geval nergens op voorraad en op de Breitling site alleen banden voor gewone sluiting of bredere maten, niet de 20-18 die ik nodig had.

Gelukkig was daar (weer) die ene juwelier waar ik eerder ook al de (laatste in de wereld?) originele vouwsluiting had gekocht. Die had de band ook nog, dus daar besteld en ontvangen.
Het lijkt erop of de lederen banden en bijpassende vouwsluitingen daarvoor in de maat 20-18 niet meer gemaakt en/of geleverd worden?

De originele band is iets donkerder en sluit strak aan tussen de lugs en de vouwsluiting.

Geen ruimte of speling meer ertussen met de originele band.

Qua uiterlijk ziet het origineel er bijna gelijk uit aan de Rios. Ook de dikte bij de lugs is nagenoeg gelijk. Enige zichtbare verschil zijn de merk en logo prints aan de binnenzijde.

Blijft toch mooi die Wings!🪽

Ook is de originele band iets langer.
Ander (heel!) groot verschil is iets wat niet te fotograferen is en dat is de GEUR!:heart_eyes:
Wow! Wat ruikt de originele band sterk en lekker naar leder. Echt zo’n sterke leder geur die je ook ruikt als je een betere lederen jassen of tassen winkel binnenstapt. Of bij zo’n leder vakman boetiekje in Italië. Ik kan bijna niet stoppen met snuiven! Heerlijk!

Uiteraard is het origineel een stuk (4,5x) duurder dan de Rios, maar ik vind dat het wel waard. Ik houd van origineel en in dit geval is de kwaliteit ook wel beter, niet 4,5x zoveel denk ik, maarja, het is een hobby….

23 likes

De horloge is ook duurder dan een Casio of Timex :joy:

1 like

De Breitling banden zijn inderdaad niet de goedkoopste maar er gaat niks boven het origineel natuurlijk :+1:

12 likes

18 likes

Netjes! Ik vind 'm wel mooier met de iets donkere tint, maakt hem helemaal af!

2 likes

17 likes

Kan 'm na 4 jaar nog steeds erg waarderen, deze “simpele” Colt.

26 likes

Weeral netjes…

16 likes

Ik zie dat het nodig is sneeuw foto’s te plaatsen ….:
Bij deze

19 likes

19 likes

Vandaag nog even de Superocean om,vanmiddag naar Eugene van Baal voor mijn nieuwe aanwinst…

22 likes

Spannend!!! :sunglasses:

1 like

:crazy_face: :thinking:

1 like

Door Breitling origineel gezette diamanten :sunglasses:

18 likes

23 likes