Breitling Only Deel X (Deel 10)

3 likes

16 likes

20 likes

22 likes

Sommige oudere modellen zijn wel te vinden op de website maar zijn niet meer te koop. Zodra er geen prijs bij staat is dat vaak het geval.

1 like

Klopt, "CONTACT US " betekent 9/10 dat het horloge niet meer leverbaar is.

:sun_with_face: :sunglasses:

22 likes

:sunny::desert_island:

22 likes

19 likes

Wat nuttige en leuke nice to know info voor mijn mede Breitling ana-digi liefhebbers:

Deze 30 jaar oude limited Blue Impulse Chronospace had ik al poosje geleden gekocht en is door het Japanse Breitling service centre voorzien van een nieuw uurwerk:

Het lijkt er op dat er voor de oude Chronospace dus geen moderne COSC upgrade beschikbaar is van het destijds gebruikte ETA caliber. Bij de oudere non-COSC AEROspace modellen is deze upgrade er wel, maar omdat dat uurwerk dikker is heb je ook een nieuwe achterdeksel nodig waar Breitling ook in voorziet (tegen de nodige……€’s) .
Bij de Chronospace is deze optie er niet, waarom is me nog niet helemaal duidelijk….

Enige passende alternatief via Breitling is dan het stokoude ETA caliber met de kleinere cijfers in het onderste display welke gek genoeg nog wel ruim voldoende op voorraad is. Deze werd gebruikt in de aller-eerste generaties Chronospace met ook een klein onderste display:

Werkt prima en optisch is het verschil minimaal. Maar als liefhebber gaat het dan toch kriebelen. Deze gelimiteerde Japanse Blue Impulse Chronospace is gewoon een onzettend leuke betaalbare Breitling met heerlijke jaren 90 vibe en dan wil je ‘m helemaal goed hebben…. :blush:

Toen er eentje op de juiste professional 1 band voorbij kwam MET het juiste uurwerk twijfelde ik dan ook geen moment. Precies zoals hij in de chronologs stond:

Jammer genoeg bleek ondanks de doorgaans smetteloze reputatie van Japanse handelaren er toch iets mis te zijn met het uurwerk. Het mechanische gedeelte liep niet lekker en de analoge tijd bleef de synchronisatie verliezen met de digitale tijd. Insturen naar Breitling geen optie, want dan zou het resultaat hetzelfde zijn als de eerste aanwinst (tegen ook nog eens de hoofdprijs).

Beetje rondvragen bij wat bekende horlogemakers met Breitling ervaring leverde enkel absurde prijsopgaven op. Het mechanische gedeelte van dit uurwerk stelt iimmers erg weinig voor. Tot ik bij good old Wesselink & Vreeker terecht kwam. Daar hebben ze veel ervaring met deze werkjes want worden ook door o.a. Omega gebruikt. Tegen een zeer schappelijke prijs is het uurwerkje daar gereinigd en gesmeerd en loopt weer als een zonnetje!

Het resultaat een Blue Impulse Chronospace met het juiste formaat LCD en het originele uurwerk! :ok_hand:t2: :blue_heart:

Initieel dacht ik dan die ik die andere wel weg zou willen doen, maar de combinatie met de blauwe MK1 diver (ook in de chronologs) is gewoon zo geweldig dat het me een hoop bandenwissels scheelt. Op staal of op rubber ?

26 likes

Waar zijn de andere Toptime dragers? Ik zie alleen maar grof geweld qua diameter voorbij komen hier. Ook mooi trouwens!

26 likes

Alleen een Sprint :smiley:

20 likes

Sorry, ik heb alleen een Navitimer en een Chronomat

Vandaag de Navitimer weer om

21 likes

Geen toptime, maar echt groot ook niet.
39mm chronomat.

Overigens ondanks 39mm genoeg aan de pols hoor

22 likes

16 likes

Opzich wel handig zo’n bezel voor een tweede tijdzone :stopwatch:

Voor m’n werk is IST, India Standard Time regelmatig nuttig om te zien. Met een GMT kan dat niet zo handig, omdat IST +5:30 is. Met een bezel kun je 'm tussen 2 uren in zetten, voor de precieze minuten wel ff de minutenwijzer spiegelen uiteraard.

Een 120 click bezel zou helemaal top zijn, maar voor een snelle blik is dit prima :white_check_mark:

15 likes

18 likes

Ik vind dit echt gaaf

1 like

16 likes

Interessant!!

Bedankt voor het delen :+1:t2:

1 like