Nee, Breitling levert het horloge niet uit.
Vraagje voor de breitling kenners,
Ben sinds dit jaar echt aan t verzamelen en heb nu al wel wat horloges in de collecties. Ik begin nu meer te kijken naar waardevastheid en levensduur. Voor mn volgende aankoop bij breitling ben ik aan het twijelen tussen navitimer en chronomat B01. Houden deze beiden hun waarde wat gelijk of is de ene beter dan de andere qua waarde behoud?
Alvast bedankt
De stukken van de ballon zijn op
![]()
Ik ben geen kenner, maar kan je wel mijn mening geven:
Als je het horloge nieuw koopt ga je er zeker geen winst opmaken, eerder verlies. 2e hands is er al een hoop afgeschreven en dan is het in de meeste gevallen waardevast.
Boutique prijs betaal ik niet, vindt ongedragen wel aan 20 a 30% korting, dus opteer eerder wel voor dit. Ik wil geen winst maken, maar geef graag later aan mn kinderen wat onbelast kapitaal door ![]()
Mooi hoe dat glaasje erop ligt ![]()
Denk dat je een van de weinige bent met een AVI hier op HF
Koop dan een klomp goud, nu een nieuwe breitling is zelfs met korting waarschijnlijk minder waardevast.
Of koop vintage stukken maar die markt is ook niet altijd stabiel geweest.
Goud heb ik ook als investering. Dit is meer om er nu zelf wat aan te hebben, maar later te kunnen doorgeven zonder belasting ertussen te laten komen. Ik zie bij oudere horloges sommige wel relatief hoge waardes te behouden tov andere die helemaal wegzakken. Daarom vroeg ik wat info ivm waarde behoud van breitlings
Als ik de pijp uit ga hoop ik niet dat ze mijn horloges verkopen, maar gaan dragen of enigszins koesteren.
Als dat je doel is, dan kan je Breitling overslaan.
Hier idem.
Ik heb mijn Breitlings niet als investering maar omdat ik ze mooi vindt en dus koester.
Als ik de pijp aan Maarten geef gaan ze naar mijn zus en zwager en die zullen (en hoeven) ze gelukkig niet verkopen. ![]()
Vind het een mooi ding, niet typisch iets wat ik zou dragen: maar tot nu toe pakt hij me wel ![]()
Was inderdaad TiccTacc. Heb ze nog een bericht gestuurd waarom ze er mee gestopt zijn, maar kwam geen antwoord op. Ze hadden ook echt een enorme voorraad (anadigi) NOS onderdelen voor zowel Breitling als Omega incl complete uurwerkjes. Ze verkochten nooit onderdelen los , dus wel benieuwd waar die naartoe gegaan zijn.
Welk model ana-digi zoek je? Ik liet de chronospace A56012.1 altijd links liggen en vond de Aerospace mooier, maar daar ben ik echt van teruggekomen. Chronospace is fantastisch aan de pols! En 1 van de goedkoopste vintage Breitlings die je kunt kopen, maar let wel op met de uurwerkjes. Zie mijn post van paar dagen terug.
Staat al eeuwen een zwarte oude chronospace op marktplaats. Wel gepolijst, maar die is al zo lang te koop dat je er vast een prachtige deal op kunt pakken.
Er staar nu ook weer een Blue Impulse te koop in Japan, inmiddels gereserveerd zie ik net. Niet door mij ![]()
Zo leuk! ![]()
Als het puur om waardebehoud gaat de Navitimer nemen.
Ja klopt’
maar zit ook een verschil in welke uitvoering
De meest geliefde is met de horizontale subdails lay-out dus op de 3/6/9 .
Verticale stacked’lay-out is iets minder geliefd.
Dat viel mij dus ook al op toen ik m’n B-1 ophaalde bij B&O watches en ze er een Red Arrows uitvoering hadden liggen. Echt heel dun en licht op de pols!
Die is laatst pas verkocht zag ik, was een mooie vond alleen zelf het Red Arrows logo storend.