Prachtige combi zo met die leren band⌠schitterend .
Komende week eens even ergens een Colt 44 passen.
Staan er nu twee in het blauwe gedeelte, een automaat (A17388) en een quartz (A7438811) en ik wordt er toch een tikje zenuwachtig van. Ik vind ze best wel mooi op de fotoâs maar heb ze nog niet zelf om de pols gehad! Ik moet daarnaast ook nog een soort van kiezen als 't allemaal past, blauwe of zwarte plaat enne met cijfers op de 9 & 6 (de quartz) of zonder (de automaat). Spannende tijden, âŚ
Wat is je polsmaat?
17,5 cm. Mijn Sinn is 43mm en die past me eigenlijk prima, is wel een relatief âlaagâ horloge.
De 44mm Quartz is ook plat, en te passen in Zeewolde
Dat is goed om te weten!
Ik had wel gezien dat je er in augustus eentje te koop had, dat je er nog eentje hebt wist ik niet. Kan ook zijn dat ik in de war ben.
Fraai @GMTplus1⌠ben zelf niet zân fan van leren banden aan duikhorloges, maar het past hem prima zo te zien. Zou hem zelf op staal willen hebben, evt. met de rubberen band voor de âswapâ.
Omdat ik even moet wennen aan het feit dat je tussen de 1500-2000 euro voor een quartz [no ofence] neer moet leggen, en adviesprijs zelfs tot het dubbele(!), heb ik me vandaag een beetje ingelezen in de âSuperQuartzâ van Breitling.
âThe Colt Quartz houses the finest electronic technology in the shape of a Breitling SuperQuartz⢠movement, ten times more accurate than standard quartzâ
Daâs eigenlijk best wel een sterk staaltje uurwerktechniek! Eigenlijk bijzonderder dan een automaat, âŚ
Ik werd zelf vooral gek van de afwijking van een automaat.
Het heeft zeker meer ziel, maar ik neig de laatste tijd meer naar precisie
Niks mis met een moderne quartz
Een horloge heeft geen ziel man
Slap gewauwel altijd.
Je vindt de techniek (in mijn geval de zwevende seconde wijzer) een meerwaarde of niet. Uiteindelijk is quartz altijd beter aangaande precisie.
Whaha je hebt gelijk ook
Als de afwijking van een automaat binnen de toleranties ligt, kun je hem redelijk âsturenâ door de wijze waarop je hem 's nachts neerlegt. Ik heb bij mijn Sinn (ETA 2893-2) ongeveer +2 seconden p/dag goed te maken. Door hem 's nachts op de zijkant [9 uur] te leggen loop ik dat elke nacht weer in en staat 'ie 's ochtends keurig op tijd. Hij loopt daardoor nooit meer dan 2 Ă 3 seconden voor. Vind ik acceptabel.
Ik ben zelf geen âhet moet een ziel hebbenâ purist, dan zou ik waarschijnlijk wel een handwindertje nemen maar die wil ik niet hebben, want die vergeet ik telkens op te winden. Been there, done that!
Niks mis met quartz en al helemaal niet met die SuperQuartz van Breitling. Dat is echt wel een technisch hoogstandje volgens mij. Jaja, âŚik praat het voor mijzelf alvast goed.