Breitling only topic!

Bij een servicebeurt mag je toch een complete vervanging verwachten. Lijkt mij een verkoper die er niet echt iets van kent.

Dit. Daar kunnen een aantal grote jongens nog wat van leren.

Voor vandaag, de Breitling mag mee.

Zit alleen nog in banden stressā€¦ kan niet kiezen welk bandje er aan gaatā€¦

3 likes

Blauw op blauw zou ik zeggen.

Stukje rijdenā€¦

10 likes

Oud ijzer wegbrengen zeker

5 likes

Gedaan. Maar vandaag op chocolade bruin.

Morgen gaat hij op blauw canvas. Daarna denk ik weer paar dagen de duiker om. Heb ik nieuwe bandjes voor waar ik ook mee wil spelenā€¦

3 likes

Ik vind het wel lollig om te zien hoe ont-zet-tend blij je bent met je Chronomat! En hoe je hem telkens weer voorziet van een ander bandje bij je outfit of gelegenheid van dat ene moment. Brings back memoriesā€¦ Want precies zo ging ik ooit met mijn eerste Chronomat (GT, geheel SS, parelmoeren wijzerplaat) om. Bandenwissel na bandenwissel. Zolang dat ding maar om de pols hing. Reuzeleuk.
Geniet ervan (dat lukt je wel heb ik zo de indruk)!

Cheers,
:sunglasses:
Otto

3 likes

Kloptā€¦ geniet er volop van! Neus zeker naar aanvulling qua horloges en andere stijlen maar ik vind de chronomat echt geweldig! Altijd gevonden en nu in bezit helemaal verliefd eropā€¦

1 like

De Chronomat is ook mijn favoriete Breitling modelā€¦volgende Breitling waarschijnlijk een Navitimer, maar ik ben nu eerst aan het kijken naar een Jaeger-LeCoultre Master Control Calender.

Nehā€¦ even met de familie op pad. Heb moeite overigens met 3 stoeltjes achterin deze A180.

Kijk ik ben geen Breitling fan maar onder andere dit model vind ik erg mooi :+1:

1 like

Even nu we het er toch over hebben mijn verhaal.
Ik heb horloges altijd mooi gevonden, maar welke ik mooi vond vaak erg duur. Nadat ik letterlijk me suf had geneusd op chrono24 en vooral in winkels een afspraak gemaakt met een Breitling dealer. Met hem vaker via whatsapp contact gehad en hij wist welke modellen ik mooi vond dus dat moest goed komen. We gaan alleen kijkenā€¦
Voor deze gelegenheid had hij een paar chronomats en een soh klaar liggen. Prachtig neer gelegd voor mij zodat vanuit mijn stoeltje met wen bakkie koffie de liefde eens goed aanschouwd kon worden. Wat een prachtig display was dat! Binnen 2 sec blijven voor mij 1chronomat en de soh over. Wauw!
Ik was er iig uit dat alleen kijken niet zou gaan lukken, dit werd een aanschafā€¦ maar welke van de 2?
De chronomat heb ik altijd te mooi gevonden, de soh is daar net voor de afspraak bij gekomen. Om die reden bleef gevoelsmatig de chronomat meer aan mij trekken. Maarā€¦de soh jonge jonge wat wen geweldig mooie is dat zeg. Tevens wat moderner en wat minder uitgesproken. Maar toenā€¦ toen zei mij partner ineens, ā€œik koop het horloge voor jou, als trouwring!ā€. Sja, toen was het meteen duidelijk. Als het horloge gekoppeld gaat worden aan ons huwelijk dan moet het de chronomat worden. Deze is in mijn ogen meer geschikt als bijzonder moment horloge en als erfstuk dan ook meteen voor 1van onze 3 kids. Waarvan de oudste trouwens helemaal horloge gek is en op zijn 13de een imposante collectie met erg mooi spul op aan het bouwen is.
Dus, meteen mee genomen en meteen 110% blij ermee.
Kort daarna een mooie duiker van deep blue erbij gekocht. Waar ik ook erg happy mee ben.

Qua wensen nu op korte termijn,
Ik denk.
Een mooie oris duiker
Een mooie Hamilton Dresser.

Op lange termijn
Absoluut de Breitling soh
En wie weet ooit ergens de navitimer. Gewoon omdat ik het gevoel heb dat je die eentje hoort te hebbenā€¦

2 likes

Wat een leuk verhaal Hans!
De Navitimer staat ook bij mij hoog op het verlanglijstje, maar dat staan de SOH en TransOcean ookā€¦het is moeilijk kiezen :confused:
Volgende week eerst naar een JLC kijken, en als dat niks wordt zal de TransOcean waarschijnlijk mijn eerstvolgende aankoop worden

Er is ook maar 1 merk dat Breitlings maakt. :wink:

2 likes

Weet je zeker dat het geen lelijke oris duiker of lelijke Hamilton dresser wordt ?

:wink::+1:

1 like

Iemand enig idee welk model dit is? Lijkt me bijna een custom windrider chrono cockpit

4 likes

Chrono cockpit

Ja dat dacht ik dus! alleen de pushers en de bezel komt niet overeen met het originele model

Hmm