Breitling only topic!

Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe aanwinst naast mijn B1.

De Navitimer komt regelmatig voorbij.
Nu vraag ik me af, welk uurwerk kan ik het beste kopen?

De Navitimer World vind ik nog steeds erg mooi.
Daar zit het Breitling 24 uurwerk in.
Volgens mij is dat een (gemodificeerd ETA uurwerk.
De nieuwere Navitimer 01 (46mm) heeft het Breitling 01 uurwerk wat manufacture is.
De 01 is al snel €1000,- duurder.

Beide klokken zijn voor mij een optie, maar wat is de slimste keuze op het gebied van:

  • Onderhoud?
  • Precisie?
  • Betrouwbaarheid?
  • Techniek?
  • Restwaarde?

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/727B27FD-3BF6-48B2-A3DD-2EB69B7787E1_zpsdfrtjx7j.jpg.html][/URL]

10 likes

9 likes

patser!

Makkelijkst in onderhoud lijkt mij een uurwerk op basis van de Valjoux 7750 ook de navitimer bestaat zo… Breitling gebruikt vaak als basis een ETA 2392 waarop een Chronograaf module van Dubois Depraz wordt geplaatst. Weinig uurwerkmakers ( en ook niet bij breitling , die plaatsen gewoon een nieuwe module) zullen de module helemaal demonteren en terug in mekaar plaatsen. Dus rest enkel onderhoud bij Breitling of een uurwerkmaker die aan de complete modules kan raken of eentje die het toch aandurft hem helemaal te de (monteren). Succes in die zoekttocht zou ik zeggen. Btw een onderhoud van zo’n opgebouwd uurwerk bij Breitling loopt flink op!

11 likes

Misschien gemist, maar ik heb deze stoere jongen hier nog niet gezien:

Superocean 44 special

Ik ben wel gecharmeerd van breitlings zonder raiders op de bezel!

6 likes

De geupdate superocean vind ik trouwens ook mooi, maar de hoeveelheid cijfers zijn voor mij echt een dealbreaker

4 likes

Doet me weer denken aan de oudere colt plaat! Ik vind um wel mooi.

1 like

Inderdaad ja, mijn eerste echte horloge was een colt quartz, altijd beetje spijt die ingeruild te hebben…


Nu nog wel deze automaat…ook erg fijn…

1 like

Al dagen de Aerospace, afwisselend op nato of rubber. Titanium pro 2 ligt bij Vossen, te wachten op een schakel… Deze gaat ook mee op vakantie, de rest de kluis in. Nooit gedacht, ik dacht dat titanium alleen voor protheses was :wink:

2 likes

De voorganger met de dikke letters blijft wat luxer ogen vind ik.
En niet alleen omdat ik die bezit :joy:

8 likes

De superocean vind ik nog steeds prachtig, maar inderdaad niet met zo veel of zulke grote cijfers. Daarom voor mij de heritage.

12 likes

Televisie tip: vanavond om 20:30uur op RtlZ een docu over Breitling.

6 likes

B1 voor vandaag, de 806 ligt bij de horlogemaker want die liep 2 minuten op 24 uur voor. En ik had zo’n zin in een Navitimer vandaag.

Gr. Roel

4 likes

11 likes

oh god, die ga ik ook steeds mooier vinden…

1 like

Mijn SOP😍

6 likes

Kopen ? :wink:

Mijn SO! Ik wil hem graag op rubber dragen. Mocht iemand nog een rubber strap met clasp hebben liggen, pm me!

3 likes