Bremont Codebreaker

Voor het unieke nummer van ieder horloge in de zijkant van de kast. Cool hè?

6 likes

Doet Christopher Ward ook niet iets soortgelijks met materiaal uit spitfires en vintage autoos?

1 like

ROMAIN JEROME Doet t met stof van de maan en met staal uit de Titanic :thinking: Waarom, omdat t kan en mensen er voor betalen blijkbaar :confused:

2 likes

Net even opgezocht en inderdaad.
https://www.christopherward.co.uk/ownapieceofhistory.html

Jazeker en nog behoorlijk ook…

Ik las net dat deze Bremont ook wel als veel te duur voor het type uurwerk wordt weggezet maar van de opbrengst van ieder horloge gaat ook een deel naar het fonds dat Bletchley Park in stand houdt. Noem het een zakelijke overeenkomst of een goed doel, ik denk dat het wat van beiden is.

Wat ik mooi vind, is dat er met originele materialen naar echte historie van formaat wordt verwezen.

5 likes

Bedankt voor de post; mooie combinatie tussen horloges en geschiedenis!!

1 like

Nou ja, maar dat is rationeel gezien met veel horloges natuurlijk. Exclusiviteit mag betaald worden uiteraard. En ik vind het persoonlijk nog een mooi horloge ook.
Mooi dat ze de geschiedenis is het horloge verwerken.

Waar ik op doelde in mijn reactie is dus de horloges van ROMAIN JEROME waarbij zij de vreemdste materialen niet gebruiken om daarmee exclusiviteit uit te dragen, dat heeft niet veel met geschiedenis te maken maar meer prestige. Zo zag ik dat ze buiten Titanic staal en maanstof ook cement van de Berlijnse muur gebruiken in 1 van hun creaties :thinking:

2 likes

Very cool indeed :+1:

1 like