Dat hangt in zekere mate van de bruid af.
Al die gasten hier op HF die prediken dat je geen horloge zou mogen dragen op je bruiloft zouden per omgaande hun HF-lidmaatschap moeten inleveren. C’est ca
Melk zit in een pak. Sorry man, kon het niet laten.
Welkom en alvast gefeliciteerd!
tenzij hij als Indiaan, brandweerman of agent gaat. Sorry man, kon het niet laten.
Het verschil tussen een kostuum en een pak
Er is ook nog een verschil in de manier waarop de twee kledingstukken worden gedragen. Bij een kostuum wordt het colbert altijd gedragen met de bijbehorende pantalon en eventueel vest. Bij een pak daarentegen kun je de pantalon en het colbert ook los van elkaar dragen. Zo kun je bijvoorbeeld de pantalon van je pak combineren met een ander jasje, of het colbert van je pak dragen met een spijkerbroek.
Een kostuum en een pak lijken misschien op elkaar, maar er zijn wel degelijk verschillen tussen deze twee kledingstukken. Een kostuum bestaat uit een colbert, pantalon en soms een vest en is bedoeld voor formele gelegenheden. Een pak bestaat uit een colbert en pantalon en is gemaakt van een dikkere stof en bedoeld voor meer casual gelegenheden. Of je nu een kostuum of een pak draagt, zorg er altijd voor dat het goed past en dat je je er comfortabel in voelt.
Zo, nu jij weer @Fate_Amenable_To_Change ![]()
In beide gevallen gaat dat prima met een fraai horloge. Vooral bij maatwerk, met wat meer ruimte aan de linker pols.
pantalon
Broek.
colbert
Jasje.
kostuum
Dan hebben we het over het rokkostuum? ![]()
![]()
![]()
![]()
Alle gekkigheid op een stokje, Ik moet bekennen dat het exact 25 jaar geleden is dat ik op een bruiloft was waar de bruidegom voor het rokkostuum koos. Ik had die optie afgeserveerd, touché.
Bij het rokkostuum zou een horloge wel als een lul op een weduwnaar slaan. Het is een mooie optie, erg old school.
linker
Sommigen onder ons dragen rechts. En bij een fatsoenlijk dressy horloge is die extra ruimte onnodig. De Cartier die TS noemt is 8mm dun. Dat gaat goed komen, wat ik je brom.
De TS draagt links.
Proficiat! De Cartier lijkt me inderdaad een mooie optie. Hier werd het eerder dit jaar een recente Explorer. Niet heel classy maar wel typerend bij mij, en paste tevens perfect op mijn outfit.
Welkom ![]()
Volgend jaar ga ik trouwen
succes ![]()
wat zijn in jouw ogen het perfecte horloge op je trouwdag?
Meeh ligt er toch aan wat je gaat doen. Ik trouwde binnen 20 minuten, daarna met zes man een happie gegeten, en toen met een koleregang naar Schiphol voor 3 weken Hongkong.
Ik had een trainingspak aan kunnen trekken, maar dat ging mijn vrouw net iets te ver.
En we leven niet meer ergens in 1920, gewoon lekker dragen wat je zelf wilt en wat bij je kleding staat toch. Ik zie alweer van die reacties dat het niet heurt, of dat alleen een dresser mag, maar hey: misschien trouw jij wel in een spijkerbroek. Doe je lekker een G shock om, who cares.
Alsof je je moet verantwoorden aan een ander wat jij op je bruiloft draagt. Jouw feestje, jouw beslissing. Punt.
Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.
Fijn dat er mensen zijn die nog weten hoe het zou moeten.
Van harte welkom !
Van harte welkom en bovenal van harte gefet je voorgenomen huwelijk!
Welkom
Welkom hier en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Ik zou in ieder geval kijken naar een dunner horloge zodat je niet de hele dag ruzie hebt met je manchet en het horloge.