Budget horloges! Gezien je huidige collectie wil ik je aanraden eens naar een Casio Oceanus T200 te kijken. Qua price point zo rond de €300 en mijn witte variant is werkelijk prachtig. (Solar quarts, radio wave en Bluetooth)
Kan ook net zo goed. Ik prefereer de Tissot voornamelijk vanwege het esthetische aspect. Ik vind de kastvorm mooier, de plek van de kroon beter, minder glimmend en de merkbeleving van Tissot beter dan die van Citizen. De tifanny blue en turqoise dials van citizen zijn wel weer erg fraai.
Die vind je toch wel binnen dit budget, wilde ik typen. Maar wat een absurde prijzen op C24! Daar schrik ik ook van. Ondanks dat ik de mijne nauwelijks draag ben ik toch blij dat ik hem op tijd gekocht heb dan.
Corniche heeft een heel mooie tank alternatief met bead blasted finish. Erg mooie en bijzondere uitstraling beetje a la Echo/neutra. Thans uitverkocht dus regelmatig refresh.
Addiesdive heeft voor rond de 50 tientjes een prima daily met solid stalen band (niet gevouwen) solid endlinks en een mecca quartz Seiko uitwerk die met 4 beats per seconde je wat doet vergeten dat het een quartz is. Design wise is het een Conquest dial in een Oyster case.
Het eerste waar ik aan dacht, na het zien van je huidige horloges, was Brew. Helaas zitten die op het dubbele van je budget en jonggebruikt zijn ze niet snel goedkoper te vinden. Misschien een merk om in de gaten te houden?
Zo ‘laag’ kom ik feitelijk nooit. Maar bij een scherpe aanbieding voor Montmartre Watchworks kan je nog in de buurt komen en dan heb je iets bijzonders voor het geld. Daarnaast ben ik recentelijk goed onder indruk van wat er rond 200-300 te koop is in near NOS staat bij Seiko Dolce, en als het van tungsten is dan kan dat er nog heel fris uitzien en heb je mogelijk een juweel van een horloge om dat tegen een stootje kan. Tenslotte zou ik Timex suggereren. Die 1983 e line reissue is toch een leuk ding voor het geld?
Dat gezegd, dit ligt totaal niet in de lijn van de horloges die je al hebt.
Ik haak ook even in, je zou eens bij Timex kunnen kijken die hebben veel waarde voor je geld voor onder of nabij de 200,-. Een Tsuyosa zou je ook niet misstaan. Casio MTP range is ook top. Voor als je ‘m niet vaak draagt zou ik lekker voor solar of quartz gaan.