Buler astromaster handopwinder valt vaak stil

Hoi, ik heb een buler astromaster gekocht via eBay. Het horloge ziet er nog mooi uit, echter valt na opwinden vaak stil. Hij begint vaak vanzelf weer te lopen, soms na wat wiebelen. Maar echt handig is dat natuurlijk niet. Iemand een tip? De verkoper zegt dat het zou helpen hem wat langer te dragen (olie die weer los moet komen?), maar dat helpt vooralsnog niet…

Iemand een idee wat er kan zijn? Ik heb hem 2 dagen omgegaan en het ging even beter maar helaas viel hij later toch weer stil (en begon hij weer te lopen na een beetje wiebelen).

Alvast dank! Thomas

Volslagen bullshit. De verkoper is een lul met vingers als hij je dat heeft gezegd.

Je horloge heeft een beurt nodig, voor het (verder) in de soep loopt.

Voor zover bij zo’n oud - en evident niet recent geserviced - horloge nog olie aanwezig is, is die ongetwijfeld verouderd en ingedroogd. Het lijkt waarschijnlijk meer op drab en heeft in elk geval niet meer de nodige smerende eigenschappen.

Een analogie met een auto: zou jij met een 30 jaar niet onderhouden auto de snelweg op willen gaan? Dat is namelijk wat je je horloge in feite aandoet door een balans, de hele set aan tandwielen en de opwindveer gortdroog te laten werken.

Check, ik ga hem dit ook laten weten, dat is jammer van Ebay, de verkoper woont in Duitsland. Hoop dat hij me tegmoet wil komen, maar ik ken de risico’s.

Wat zou zo’n beurt moeten kosten en iemand een goed adresje in omgeving Utrecht?

dank!

1 like

Er is een lijstje met horlogemakers ergens hier op de site.

Ik hoor goede dingen over @PeterLC
Dat is omgeving Rotterdam volgens mij.

1 like
2 likes

Nico Rijsman in Culemborg is wel een aanrader. Staat op de lijst hierboven. Succes!

1 like