Bull’s Eye horloges

Laatste NA van afgelopen zaterdag…
Heel mooi met de bewerkte wijzerplaat en het licht.
Erg blij met dit Duitse micromerk.

3 likes

Daar ik nieuw ben op dit forum en geen foto’s kan plaatsen van mijn Bull’s Eye horloge aan een antiek zilveren chatalaine Londen 1896, heb ik die geplaats op Mp onder Bull’s Eye watch. Misschien dat iemand daar kan kijken en zijn mening geven en misschien meer info hieroven kan typen.

1 like

Beste @1pietje je zal toch wat berichten en topics moeten lezen of likes uit moeten delen en actief op HF moeten kijken etc en de statuten moeten lezen.
Dan wordt je vanzelf TL 1 en kun je foto’s gaan plaatsen.
Heb geprobeerd op marktplaats te zoeken maar helaas niet gevonden.
Je zult toch geduld moeten hebben zo werkt dat helaas voor alle nieuwe leden.
Of ze zet reacties bij nieuwe leden of bij wat dragen we vandaag reactie op een mooi horloge.
Zijn maar voorbeelden hoor maar dan gaat dit wel sneller.
Succes en zit niet in de war dan komt het vanzelf… :+1:

1 like

Beste Roedolf, ik probeer er iets van te maken. Maar kun je me vertellen wat het verschil is tussen een Bull’s Eye’s en een Kugeluhr watch. Ik zie jullie horloges plaatsen als een Bull’s Eye’s horloge, ik verwachte bij een Bull’s Eye’s horloge een horloge wat zo rond is als een grote knikker.

1 like

Eindelijk kan ik mijn fraaie horloge plaatsen wat aan een zilveren chatalaine zit Londen 1896

2 likes

Nee ik weet dat je horloges hierboven Bull’s Eye horloges zijn maar het verschil zou ik niet weten helaas.
Maar wat mij ook leuk lijkt is als je deze 2 eerste foto’s hier ook laat zien in dit topic.

Want is echt leuk zakhorloge en super bol… :+1: :+1:

1 like

@vinwat weet jij toevallig het verschil tussen een Kugeluhr en een Bull’s Eye ?
Daar vraagt @1pietje naar en ik heb al zitten zoeken maar zou geen passend antwoord weten.
Zou je dit aub even willen uitleggen…
Iemand anders mag ook natuurlijk dat spreekt vanzelf…
Alvast hartelijk dank daarvoor… :+1:
Ik heb gezien dat je hierover weleens iets geschreven hebt…

2 likes

Hierbij de achterkant van de Bill’s Eye, er staat iets gemerkt op het uurwerk maar kan het niet goed lezen ook met mijn loep niet

3 likes

Momenteel ben ik even uit beeld, Volgende week zal ik wat uitgebreider antwoord geven op de hierboven gestelde vragen.

Wat ik wel snel kan stellen is dat het getoonde horloge met de chatelaine een omgebouwde pendant horloge is. Je kan het inderdaad een bulls Eye horloge noemen.

De hele oude Engelse snek spillegang zakhorloges (rond 1720 tot 1800) werden ook vaak bulls eye’s genoemd omdat er een behoorlijk gebold glas in zat. Zelfs ook nog vele met een gat in het midden waardoor de sleutel doorheen kon om de wijzers te verzetten.
dixi

3 likes

Bedankt Vinwat voor het snel reageren en de informatie :ok_hand:

1 like

Thanks voor het antwoord en de genomen moeite… :+1:

Beetje actief houden maar dit topic :smirk:

4 likes

5 likes

ik zag deze vandaag voorbij komen
een bull’s eye in een bull’s eye
Furlan Marri Disco Volante

3 likes

Kan de exacte definitie van een Bull’s eye horloge niet vinden, maar het lijkt om wijzerplaten met contrasterende ringen te gaan. Denk dat deze er dan onder vallen:

6 likes

6 likes

:joy::joy:

1 like

4 likes

6 likes

Die rechtse is echt Prima Prisma Prachtig… :heart_eyes: :+1:

1 like