Uit de nalatenschap van mijn schoonvader heb ik deze Carlto Anker Automatic. Ik heb helaas niets online kunnen vinden over dit horloge. Is er iemand die er meer over kan vertellen? Ik ben van plan het te gaan dragen.
Pforzheim, daar zit zeer waarschijnlijk een PUW-caliber in.
Leuk horloge, laat het wel servicen voor je het intensief gaat dragen, dit om slijtage te voorkomen.
Ik heb inderdaad een Carlto gehad maar ik
kan weinig over het merk en horloge vertellen. Ik heb hem intussen alweer van de hand gedaan. Overigens had de mijne een prachtige diepblauwe kleur wijzerplaat.
Omdat ik ook een Carlto heb en er idd weinig of geen informatie over te vinden is heb ik een paar dagen geleden deze vraag voorgelegd aan ChatTGP, die wist er ook niet veel over te vertellen.
Over Carlto zelf: het lijkt een zogenaamd “private label” of handelsmerk te zijn geweest, actief in de jaren ’50–’60. Zulke namen werden vaak gebruikt door kleinere assemblagehuizen in Zwitserland of door distributeurs/juweliers die complete horloges lieten maken met ingekochte uurwerken. Daardoor is er meestal niet veel documentatie over te vinden, en zijn ze vandaag de dag vrij zeldzaam om tegen te komen.
Leuk horloge! Controleer 'm even op de aanwezigheid van radiumverf middels een GM teller. Dit omdat er geen aanduiding voor het gebruik van tritium op de wijzerplaat staat en ik wel groene bolletjes zie.
Zoals hier al eerder vastgesteld @Inca is Carlto een merknaam van Erich Lacher uit Pforzheim. Er schijnen exemplaren van dat merk bekend te zijn met (Bela)russische (Luch 2209), Duitse (HPP 602) en Zwitserse (AS 1107) uurwerkjes.
TS heeft 2 topics gemaakt 1 over een erfenis van zijn schoonvader in augustus 2010 over een pontiac en nu deze ook van een erfenis van zijn schoonvader.
1 Dag forum bezocht en 4 minuten leestijd en is lid sinds 6 augustus 2010.
Denk niet echt dat hij op verdere informatie zit te wachten want hij kijkt niet eens en reageert ook niet meer.