Cartier only (Deel 1)

Hype. :sweat_smile:

Maare je hebt gelijk. Dit weekend 3 (!) nieuwe Santossen op hf?

10 likes

Hee, nu ik hier toch vragen mag stellen…

De WSTA0052 van m’n vrouw… De Tank Must groot, ik zou daar een leren Cartier band bij willen bestellen. Of in ieder geval een mooi passende band.

De website van Cartier is echt kut met peren. Er staat vrijwel geen bruikbare info op, ik vind absoluut geen accessoires, kortom, ik had het beter bij Nomos kunnen houden in dat opzicht.

• Waar vind ik een on line bestel mogelijkheid voor Cartier banden?

• Welke aftermarket banden zouden jullie voor deze Must weten?

Mijn dank is al bij voorbaat groot. Cartier mag zich schamen: In 165 jaar tijd zo’n website bouwen… Pffff.

3 likes

Cartier boutique heb je de meeste kans. Online kun je volgens mij vergeten.

2 likes

Uitdagen met de 22.8mm lugbreedte
Delugs heeft beperkt maar mooi aanbod ban 23mm banden met quick release

1 like

Dat was me ook al opgevallen. Je kunt er bijna geen ene :face_with_symbols_over_mouth: vinden over banden. Wil je een oem moet dat schijnbaar via ad. Prijs heb ik vandaag ook begrepen ca €300….

Volgens mij is hier enkele dagen geleden info gegeven waar je bandjes met quickswitch kunt scoren :slight_smile:

1 like

Netjes!!! Absoluut goede keuze in deze maat… Geniet ervan

1 like

Ik heb zonder grap niet goed geslapen vannacht. zitten twijfelen over wat ga ik doen.

Want de Santos zat goed gisteren, wel toch nog een beetje getwijfeld over de maat,heb ik Incl gisteren de afgelopen jaren een stuk of 4 keer gepast

Conclusie: Hoe vaak ga ik goud dragen? Ik pak de Lange ook niet vaak. En dan heb ik twee zulke horloges.

Dus:Ga lekker voor staal is onbezorgder dragen want krassen gaan ze toch wel en laten we eerlijk zijn.

2 likes

Ik heb hem ook pas weekje of 3, maar draag hem bijna nonstop. Normaal draag ik elke dag een andere horloges, vaak 2x per dag een wissel :wink: . Maar de medium santos draagt zooooo prettig dat ik hem niet meer wil afdoen

2 likes

Delugs it is.

Wat een rare tent.

Ik meet een krappe 19mm. Aan de kast die ik vast heb. :wink:

1 like

Excuses voor de spam

11 likes

Smaken verschillen natuurlijk en dat is maar goed ook :wink:. Juist omdat de Santos meer vierkant is dan langwerpig, valt hij anders op de pols in de breedte.

Zelf draag ik overigens nooit kleiner dan 40 mm op mn 19.2 mm. Zou willen dat ik een 16/17mm pols had zoals velen hier. Veel horloge modellen staan dan mooier en zijn beter uitgebalanceerd.

3 likes

22,8 is de maat van de xl. Vandaar.

1 like

18,5cm hier. En ik draag vrijwel niks meer boven de 39mm. :slight_smile: Maar da’s een smaakzaak uiteraard.

Nja, een beetje pols mag wel hoor. Je moet je er even overheen zetten dat het geen groot horloge lijkt, maar het feit dat je geen meisjespolsjes hebt is toch te prefereren, als je het mij vraagt. :slight_smile:

2 likes

De meeste bandjes zijn niet op de hele mm maar bijvoorbeeld 14,6 of 17,6mm dus kan je ze alleen op maat laten maken of origineel kopen. In de boutique hebben ze maar een kleine voorraad en levertijd is ± 3 weken.

1 like

Dan hebben we direct het grootste nadeel van Cartier benoemd. Want op mij komt die Tank L ook over als een 18.xx mm bandje, geen hele 19.

Dank voor de info. Ik ga maar eens bij Delugs shoppen.

1 like

Mijn dochter Charlie apetrots dat haar vader in één adem genoemd wordt met @Fate_Amenable_To_Change

17 likes

Wegens interesse in de zwarte tank must en de tank solarbeat heb ik vandaag een bezoekje gebracht aan de plaatselijke Cartierboer. Ze hadden geen een van de 2 liggen, maar heb een tank louis cartier gepast. Perfecte maat. Nu wil ik er zeker een. Ze hebben mijn gegevens, maar het zou tot een jaar kunnen duren vooraleer ze eentje binnen zouden krijgen :exploding_head:. Overigens ook die santos medium gepast, zit als gegoten. Prachtig horloge is dat! Begrijp dat hij hier zo populair is.

4 likes

Af en toe komt er een op de website van Cartier die je online kan bestellen dan. Je mist er dan wel de ervaring mee natuurlijk.

Ik heb er vorige week eentje (Tank Solarbeat Large) gekocht in Antwerpen. Ze hebben nog de gewone Quartz liggen moest je interesse hebben.

3 likes

En dat is wat ik er deze keer bij wil. De meeste van mijn horloges zijn nieuw online gekocht, maar nu mocht het eens anders, ook om een kleine mijlpaal te vieren. In het blauw staat er ook een mooie solarbeat, mocht mijn geduld opraken, dan gaat het mss toch zo gaan. :innocent:

Vaker foto’s posten dan :slightly_smiling_face:

3 likes

Even die (terechte) Santos gekte doorbreken :upside_down_face:

15 likes