Cartier only (Deel 1)

Tipje; Vintage Tank Watches… mooie collectie voor eerlijke prijs

Ik refereerde aan de net andere vorm van kast. Een Carrée is nog hoekiger. Carrée is hoek en Galbée is rond in Frans, kennelijk :innocent:
Goede uitleg over alle verschillen hier

4 likes

Ah check. Dan heb ik de juiste zie ik.

1 like


Eerste dag met mijn NA must de Cartier tank handwinder.

14 likes

Mooi hoor :ok_hand:
Ik ben geen fan van oversized horloges maar dit zou ik voor mezelf te iel vinden


Blauwe wijzertjes :heart_eyes:

21 likes

Wellicht iets voor het " domme horloge vragen " topic maar stel m toch maar even hier.
Ik ben mij aan het oriënteren voor een mogelijke Cartier Santos de Cartier aankoop in de toekomst.
Nu is het mij opgevallen dat bij meerdere uitvoeringen de " cartier " lettertjes ontbreken in de 7 indice. Iemand enig idee waarom?

Deel maar een foto

Hoe zit het met een quartz cartier. Vrouw wil een nieuwe aanschaffen. Om de hoeveel jaar moet er een nieuwe batterij in? En gaat zo een horloge ook enorm lang mee of moet ik nog ergens rekening mee houden?

Deze blauwe bijvoorbeeld.
7d8c9af99b35f702cf51b2ea8ab4f9c4a418fe89_1_500x500.jpeg
Ik meen ook zwarte en zelfs witte uitvoeringen gezien te hebben zonder. Ik spit nog ff verder.
Nb. Nee, geen namaak!

5 likes

Misschien omdat dit geen geprinte uur markeringen zijn? Ze lijken er wat op te liggen

1 like

Iemand hier misschien in het bezit van een nieuwe Cartier Santos Dumont? Vind het een prachtig horloge en ben erg benieuwd naar de ervaringen. Please share some pictures :grin:.

1 like

Oef, al dat moois hiero. S&C probeerde mij onlangs te verleiden met een Santos, maar ik heb de nieuwe Tank nog steeds in het vizier, nog een maandje wachten of zo. Santos blijft wel classy trouwens.

1 like

5 likes

Ik heb al enige tijd een Cartier Santos Dumont ref 1575 met guilloche wijzerplaat op mijn lijstje staan. Vind de huidige Dumonts weinig recht doen aan het origineel. De 1575 komt daar nog enigszins bij in de buurt, alleen lastig te vinden voor een leuke prijs.

1 like

Heeft iemand al ervaringen met de verkrijgbaarheid van de Cartier Tank Solarbeat? Zou je daar nog wat korting op kunnen bedingen?

2 likes

Ik zit al even te kijken, maar snap niet precies wat je bedoelt. Er is toch niets mis met de 7 indice ?

Er staat geen Cartier in het pootje.

1 like

11 likes

Pff ik zit er al een tijdje achteraan, maar ze blijven maar uitstellen.

Ik wilde er eentje bij Cartier in Parijs bestellen en dan samen met m’n vrouw erheen als verrassing.
Als je er eentje wilt hebben moet je vooruit betalen en maar afwachten wanneer je er eentje hebt… Dus korting bedingen zal wel lastig worden!
Bij de Cartier boutique en Bijenkorf in Amsterdam kreeg ik dezelfde boodschap.

1 like