Cartier only (Deel 1)

23 likes

Gewoon even naar de armhaar kapper

15 likes

22 likes

Aan de kartjeee?

Zo ja. Congrats!!

1 like

Eventjes. Maar de rechtmatige eigenaar heeft hem weer meegenomen.

:ok_hand:

21 likes

Zo mooi!

1 like

Wie van de Santos dragers met het 1847 MC uurwerk kan mij vertellen hoe vaak ik handmatig mag opwinden? Ik heb hem gisteren heel de dag gedragen (inclusief stevige avondwandeling) en vanmorgen stond hij stil (op 7.45, dus net voordat ik hem om 8u omdeed). Ik ben er niet gerust op. Hoor graag jullie ervaringen @TijdLeert @Erik11 @Myspeedyworld @zupermeister e.a.

1 like

Hmm ik geef m hoogstens een paar slagen als ik m om doe en kijk er eigelijk niet meer naar om. Geen issues gehad qua tegenvallende gangreserve.

1 like

Hey! Een Cartier!

Ik hou niet zo van grote “lellen” maar heb een bescheiden Cartier, mijn vader heeft dezelfde al zo lang ik me kan heugen. En wilde ik dus heel graag precies dezelfde. Gewoon een Quartz (batterijtje op), maar wel n hele mooie met maanstand en datum :slight_smile:

15 likes

Ik zal er eens op letten. Maar hier niks vreemds gezien. En opwinden heb ik net eens een stuk of 40x gedaan. Laat hem eens lopen en kijken wanneer die stilstaat.

1 like

Prachtig! :smiling_face_with_three_hearts::last_quarter_moon_with_face:

Na een tijdje een santos medium gehad te hebben zit ik nu te kijken naar een stalen tank solo large op leer, toevallig iemand die ervan af wil? :blush:

1 like

Ik heb de mijne nog niet zo intensief gedragen en ook niet lang. Ik wind hem gewoon op als ie weer om gaat , op gevoel

1 like

Al mee terug gegaan?

13 likes

Telefonisch contact gehad met de juwelier en Cartier zelf. Juwelier zegt 20x opwinden. Cartier zegt volledig opwinden (middels filmpje), maar zegt niet hoeveel slagen. Vanmorgen liep hij in ieder geval nog. Op de seconde zelfs :ok_hand:

Goede foto trouwens!

3 likes

Is dat niet vaker iets van 30-40 stuks?

Als het goed is kun je de veer toch niet forceren bij een automaat (slipt door) dus ik zou meer dan 20 doen.

Als je het horloge veel op kantoor draagt zou het kunnen dat hij te weinig in beweging is om het gangreserve op peil te houden.

20 zou wel meer dan genoeg zijn normaal om hem even op gang te brengen overigens.

Inderdaad, was ook mijn ervaring (met bijv. Rolex). Ik heb er wat meer slagen gegeven hoor. Op Usa forum nog een topic gevonden waarbij er meer zijn die dit ervaren. Ik denk dat het zo goed is.

1 like

Lekker ding hoor… Bracelet past wel net barely :sweat_smile:

Formaat valt me helemaal niet tegen. Vind het wel oké zo :+1:

19 likes

He hij is binnen! Van harte ermee.

1 like