Ik overweeg de aanschaf van een WSTA0137, Cartier Tank Must SolarBeat (small/medium).
Zijn er hier HF’ers met ervaring met dit model of iig met een SolarBeat-uurwerk? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden of dingen die jullie zouden meenemen in de overweging?
Solar beat is tof maar zie je niet zo vaak, zover ik weet, omdat Cartier blijkbaar wat moeite had met de productie. Qua service gemak zou ik persoonlijk voor de Quartz gaan.
Verder zit eigenlijk het enige verschil in dat de lijnen tussen de Romeinse cijfers doorlopen op de Quartz variant en opgebroken zijn bij de Solarbeat. Ik geloof dat @GerardNijenbrinks van Fratello rondom de release een keer een artikel hierover had gemaakt op de site. Kan je altijd eens doorlezen.
Ik draag m’n Solarbeat nog met veel plezier. Als ie een tijdje in de kluis ligt (paar maanden) staat hij wel stil, maar even onder een lamp of bij het raam en hij loopt weer. Zeker gezien de prijs die Cartier vraagt voor batterijwissels, vind ik een Solarbeat een betere keuze. Ik zou m’n batterij van een Cartier Tank liever niet bij zo maar een juwelier laten vervangen.
Ps. Ik draag m’n Solarbeat altijd op de stalen band overigens.
Dat is heel netjes; had ik nog niet eerder gehoord
En wat werd daarmee dan bedoeld; een gratis check-up (of je horloge nog goed functioneert)? En was dat dan onderdeel van een servicebeurt of batterijwissel, of gewoon iets losstaands?
Precies dit. Gok dat het een automatisch bericht is op basis van dat ik precies 2 jaar geleden die Cartier had gekocht. Geen idee of er verder nog iets aan verbonden zat, maar lijkt mij wel dat als er iets mis mee zou zijn, je nog steeds wel voor je service moet betalen.
Kan ook zijn dat het een bericht is om nog voor het einde van je 2-jarige garantie periode te laten checken of alles inderdaad oké is. Voordat je moet gaan betalen voor dingen die niet in orde zouden zijn bedoel ik.
Cartier bied 8 jaar garantie. 6 standaard + 2 als je aanmeld voor Cartier Care. Anders kan het misschien ook zijn omdat ik het horloge eens heb langs gebracht omdat de wijzerplaat na een paar maanden scheef stond. Maar aangezien deze mail binnenkomt exact 2 jaar na aankoop, gok ik dat het eerder gewoon een engagement dingetje is