Cartier only (Deel 2)

Toch zou ik deze Large Tank net iets groter willen zien. Maar kleiner als de XL

12 likes

Lekker dan is m’n santos blijkbaar gemagnetiseerd. Gisteren op tijd gezet en loopt nu na 24 uur 15 seconden voor 🥲

7 likes

Denk eerlijk gezegd niet dat tie gemagnetiseerd is als tie “maar” 15 seconden voor loopt. Cartier produceert geen COSC uurwerken.

Ik weet wel zeker dat die gemagnetiseerd is, heb het namelijk getest. En hij hoeft ook helemaal niet cosc te lopen. Maar 15 sec per dag, voor die prijs en in house. Beetje to much en dat moet en kan toch beter als je het mij vraagt

1 like

Degmatnetiseren is zo gedaan, dat is gewoon even langs de degausser ermee. Enige wat ik niet zeker ben is of hij best stilstaat om te demagnetiseren of hij mag lopen. Even bellen naar de AD en dat komt goed :blush:

Ik vind het best raar dat hij gemagnetiseerd is, want voor zover ik het begrepen heb zijn ze er best tegen beschermd. “Iron inner cage en/of silicon balansveer” dacht ik. En 15s is dan weer weinig, vaak lopen die minuten voor als het gebeurt.

1 like

Iemand hier zo’n rubberen Delugs band besteld voor de Santos? Ben er over aan het nadenken, maar is ook wel schofterig veel geld voor een stukje rubber. Maar ja, wel de enige optie om zoiets te krijgen voor de medium… En tof in de zomer natuurlijk.

https://delugs.com/products/baby-blue-rubber-cts-cartier-santos-de-cartier-strap

2 likes

Die worden toch alleen deze maand nog verkocht ivm een cease and desist wat vorig jaar ontvangen werd van Richemont? Dus misschien de moeite om snel de trekker over te halen.

Update, dit dus;

3 likes

Klopt inderdaad, vandaar ook de extra twijfel. Zijn nog te bestellen tot de 14e. Verder natuurlijk ook geen alternatieven.

Maar goed, na invoer en even afhankelijk van de wisselkoers hebben we het over zo’n 315 euro voor een aftermarket band.

1 like

Mijn oplossing in dit soort situaties is dan om het gewoon te doen. In deze situatie gesterkt door het idee dat er geen alternatieven zijn, in Nederland ze dan nog eens veel minder beschikbaar/circuleren.

Dus mocht het echt helemaal ruk zijn ben je er vast zo vanaf. Of zoek je een bandenmaker die de sluiting kan gebruiken en iets nieuws kan creëren.

De meeste mensen met een Santos weten vast wel dat het een van de weinige alternatieven zijn en een eventuele doorverkoop niet struikelen over een stevige prijs.

1 like

Maar wel over het feit dat ik mini-polsen heb en ze op maat geknipt moeten worden :joy: Dus doorverkoop zal hem niet worden vermoed ik.

2 likes

Ah… ja daar heb ik ook geen oplossing voor ben ik bang :sweat_smile:

Zal morgen even naar tempus er mee, heb met ze gebeld en werd door hun wel gelijk gezegd dat is niet heel normaal. Dus gaan het morgen zien

1 like

Als het is gemagnetiseerd dan is de afwijking volgens mij veel groter.

Perfect, komt goed :+1::blush:

1 like

@Veblen @Dimi zo zonde dat delugs moet stoppen met banden maken voor de santos. Denk juist als ze het zouden laten, hij veel populairder wordt. Die prijs weerhoudt mij ook wel. Als ze links en rechts door mensen gekocht zouden worden en er positieve berichten over zouden komen. Dan zou ik pas er voor gaan :sweat_smile:

2 likes

Helemaal mee eens, persoonlijk vind ik het erg kortzichtige reactie op de zogenaamde patent inbreuk maar hoop stiekem dat ze het doen omdat ze zelf op het punt staan met alternatieven te komen.

Het mooiste zou zijn de DeLugs de leverancier van de Quick Switch adapters op de website zou noemen dan kunnen we zelf een beetje rommelen.

1 like

Ik heb zelf ooit een croc strap voor de Santos bij Drwatchstrap besteld. Heb niet de indruk dat zij er mee gaan stoppen.

Persoonlijk ben ik erg te spreken over de kwaliteit en aangezien ze de waarde manipuleren op de factuur voor inklaring scheelt het best een paar centen.

22 likes

Goed weekend mede liefhebbers.

21 likes

De originele band in kalfsleder kost bij Cartier / mij € 290,- en de alligator met quick release moet € 425,- kosten. Het verschil is niet zo erg groot!

1 like

Ik mag eindelijk weer bij de club. :tada:

50 likes