Cartier only (Deel 2)

1 like

Op baby blue :blue_heart:

34 likes

21 likes

Dit bakbeest maar weer eens om de pols geslingerd.

12 likes

27 likes

Stoere wagen :wink:

1 like

Nice! Molequin?

1 like

Jep. Thanks

1 like

Weertje was goed vandaag :slight_smile:

22 likes

Wowowow :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Fantastische zomercombi zo

2 likes

Hi allemaal! Ik ben in bezit van een een Must de Cartier (ref. 2415) waarvan de wijzerplaat niet meer origineel is en de originele sluiting van de band ook mist. Ik wil het horloge graag weer herstellen maar heb daarvoor 3 vragen:

1. Weet iemand welke wijzerplaat ik moet hebben voor dit referentienummer?
  2. Weet iemand welke sluiting ik precies moet hebben (ik vermoed vergulde sluiting)?
  3. Waar kan ik (betrouwbaar) zulke onderdelen vinden (site, winkel, etc.)?

Alvast bedankt!

Laupie

1 like

Wijzerplaten hebben volgens mij geen onderdeelnummer ofzo. Er zijn meerdere wijzerplaten die origineel geleverd zijn op deze ref. Je moet er een zoeken die de goede maat is en op het uurwerk past.

Origineel is inderdaad verguld. Zowel gesp als vouwsluiting kan. Gespsluiting is die typische Cartier C-vorm. Zijn veel neppers van, dus kijk uit. Hieronder een foto van juwelier Burger in Maastricht die ze ook verkoopt voor 100 euro in gebruikte staat. Let op welke maat je nodig hebt

Waarschijnlijk kan je dit het beste door een horlogemaker laten doen als je deze vraag hier stelt. Ebay, chrono24 kunnen betrouwbare kanalen zijn, maar dan moet je wel een beetje onderzoek doen en weten waar je op moet letten. Een horlogemaker heeft vaak betere kanalen en contacten.

Origineel bij Cartier laten doen is een optie, maar wel een dure natuurlijk. Overigens is die gesp wel de moeite waard om bij Cartier zelf te informeren. Die schijnen niet zo heel duur te zijn en dan heb je hem gloednieuw, hetgeen bij vergulde gespen wel fijn is.

1 like

:rofl: NIEUW kosten ze volgens de prijslijst van Cartier en dus ook bij mij € 85,-!

1 like

Cartier is helemaal niet duur met hun reparaties, sommige onderdelen zijn echter wel kostbaar. Zoals hun vormglazen in de Tank, kosten € 228,- maar dan heb je ook een perfecte pasvorm en geen stofnest onder het glas. De imitatie glazen liggen meestal niet goed aan in de zijkant en hierdoor kan stof vrij naar binnen of het wordt met zeer veel lijm opgevuld :disappointed_relieved:

Een full service van een kwarts kost minder dan € 400,- en dan wordt er een geheel nieuw uurwerk geplaatst dat meestal een upgrade heeft ten opzichte van de oudere exemplaren. Gevolg een veel lager stroomverbruik dus de batterij gaat ook nog eens langer mee.

4 likes

Dat is duidelijk. Lekker nieuwe halen voor dat geld.

En een nieuwe wijzerplaat bij Cartier? Want dat is wel waar het met name om gaat. Hoeveel gaat het kosten om die plaat te vervangen nu er een niet-originele wijzerplaat in zit?

• Quartz service 400
  • Wijzerplaat ??
  • gesp 85
  • Glas vervangen is volgens mij vrij standaard bij een tank service a … euro?

Kan zo maar een bon van 1K opleveren vermoed ik?

Dat kan inderdaad met een glas, wijzerplaat, wijzers en revisie op ongeveer €945,- uitkomen en op de 2415 hoort een vouwsluiting die €303,- kost.

Oorzaak van defecte wijzerplaat ontstaat bij de waterdichte Tank modellen meestal door een ondeskundige batterij wissel. De bodempakking heeft een speciale vorm en bij verkeerd terug plaatsen of niet wisselen is het horloge vaak hierop lek.

4 likes

Kijk, dat zijn de reacties waar @Laupie46 wel wat mee kan denk ik.

2 likes

Weer even uit de kluis , wat een comfort

20 likes

Prachtig!!! Fijn dat je 'm eindelijk hebt. Veel draagplezier!

1 like